balder80 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Pluss: Registering enkelt; fødselsnr og navn; adr fra folkereg kommer da opp. Kunne endre adr på min side og sim-kort ble sendt til hybeladr. (Postivt enkelt for kunden, men [MINUS] gjør det enklere med falske bestillinger). SIM-kort kom i posten i løpet av få dager. Kundeservice besvarer e-post stort sett i løpet av en arbeidsdag på en hyggelig måte, og løser problem raskt. Minus: E-post fra kundeservice må leses i kildekoden for e-posten da det sendes om ren tekst og som HTLM. HTLM vises verken i Thunderbird (som normalt viser HTLM) eller gmail nettsida. Problemet er at ren-tekst mailen kun innholder den opprinnelig e-posten (med alle linjeskift fjerna), og altså ikke svaret fra kundeservice. (Det tok meg to e-poster fra kundeservice før jeg oppdaget at det stod noe svar i kildekoden.) Fikk ikke tilsendt pin-kode på e-post automatisk slik det skulle ha kommet. (Kundeservice løste dette ved å sende ut nye e-post.) Ny e-post med pin innholdt feil dato for aktivisering av sim-kort, det var allerede aktivisert, men i e-posten stod det en dato noen dager fram i tid. På nettsiden "min side" er endring alle tjenester deaktivert fram til sim-kortet ble tatt ibruk, dvs at man ikke får endret tlf-svarer, hemlig nr, ringe fra utlandet, ringe til utlandet, ringe 820-nr osv før kort er klart og man har pin-kode. Ved å ringe til tlf-nr før kortet ble aktivert havnet man på tlf-svarer og kunden får da regning som om tlf er utenlands(?) og blir satt over til tlf-svarer. Det er ingen info om dette på nettsiden å finne. Kundeservice virker ikke som kjenner til problemstillingen, de skriver at det kun koster å avspille beskjeder. Jeg avbestilte tjenesten telefonsvarer, så har ikke tenkt å teste ut om det fortsatt koster penger å motta beskjeder når folk ringer til den etter at sim-kort er aktivisert. Ikke mulig å motta tekstmeldinger sendt fra www.tlf.no, og ej heller registere seg på den nettsiden da ingen meldinger kommer fram. (Gratis registering på tlf.no, og man kan sende 10 gratis sms pr dag.) [Oppdatering pr 25.aug 2008: Mottar nå tekstmeldinger fra tlf.no, det er mulig feilen lå hos Eniros leverandør av tekstmeldingstjenester] Endret 25. august 2008 av balder80 Lenke til kommentar
balder80 Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Fikk nå et brev om at Shetalks legger ned dagens abbonementer og overfører dem til Onecall, men at det er planer om å starte opp igjen med en ny type abb. retta mot familier til høsten. På websida til Shetalks ser det tilsynelatende ut til at man fortsatt kan bestille abb., men det kan jo bare være humbug. Lenke til kommentar
balder80 Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Nå har Shetalks fjerna forsiden som bl.a. hadde linker til bestillingssiden og Min Side. Men om man har lagret direkte linken til min side så kommer man fortsatt inn og det fungerer som tidligere. Den varslede porteringen til OneCall ser ikke ut til å ha blitt gjennomført for mitt vedkommende, da OneCall sim-kortet ikke fungerer og Shetalks sim-kortet fortsatt fungerer. Endret 3. juni 2009 av balder80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå