Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken bil er sikrest

Anbefalte innlegg

mange og mye og lite og få. alt er relativt.

Straffen blir hardere og hardere for hvert år, når det gjelder å kjøre tyngre kjøretøy.. Og godt er det. Opp med fuelprisen sier jeg! minst 25kr literen. Så kan SUV folka betale prisen for å ha en så tett bil.

Hva var det du skrev der oppe igjen.. noe med ferrari og veigrep? Har jeg påstått at en smart har bedre veigrep enn en ferrari?

1 tonn stopper fortere enn 2 tonn. Normale biler har som regel normale bremser. Er bilene tyngre må de ha bedre bremser osv. Bremselengde og manøvrerbarhet er bedre i lette biler, sånn er det. Kom ikke å si noe annet. Og har du trippel wishboone og kukk på tvers under panseret, har det ikke så mye å si hvis bilen din er for tung. 1000kg bil går som relativt lett...

En peugeot 106 rally 1,6 kjører ifra en 1,5 tonn tung bil med 220 hester på svingete vei.

Er ikke sikkert at en 1 tonn bil stopper fortere enn en bil på 2 tonn, det kommer helt ann på bilene. En smart har så ræva bremser at det er tragisk.

En nesten 2 tons Lambo eller Ferrari stopper mye fortere enn enn 750kg smart, da Smart har små billige kjipe leke bremser.

og at du er fattig å ikke har råd til å kjøre noe bedre enn en liten kone (homo) bil er da ikke vårt problem, jeg har masse penger til overs hver måned, og har ikke noe problem med 25 kr/l,blir bare mindre kø til jobben for meg da :thumbup:

og at en 1.6 rally kjører fra enn 1.5 tonn tung bil med 220hk kommer igjen helt ann på hvordan bil det er, er det stasjonsvogn, coupe eller hva er det? går ikke ann å si 1.5 tonn bil og 220hk er så mye forskjell der at det er ikke vits i å skrive.

Vekt har ikke alt å si, hjelper ikke en dritt at bilen veier 750kg når den har hjul i sykkeldekk bredde, understell og bremser så ræva at det ikke er bruktbart på en normal bil.

Bilen min er bra lett ja 1080kg, du har sikkert ikke peiling på hvor mye understell, vektfordeling osv har å si for bilen.

Feks hadde jeg ikke noe problem med å ta Smart Roadster på bane når jeg var på ACR og kjørte. Gikk ikke så fort i svinger, og på sletta var den en vits.

Kos deg med Smarten din, og bra for deg at du liker den. Men folk er forskjellig og har forksjellige behov. Du har sikkert ikke familie, bor midt i byen og ser på bil som noe å komme seg fra a til b men alle er jo ikke som deg. Du er Sikkert Sosialist, alle skal kjøre rundt i samme møkka, alle har det likt (like jævlig)

Selv om du ikke har nok penger til enn skikkeig bil, en svær SUV feks så har andre det.

Slik er det i dette landet, de som er rik får ha skikkelig bil. Mens de fattige får aldri rå til en sikker, og bra bil da sosialistene priser bilene slik at det er det bare de rike som får ha det.

Glad jeg ikke har lite penger i dette landet, men jeg synes det er for jævlig at det er slik at de som har mindre penger ikke skal få samme trygghet på veiene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke smart.

hvorfor tror du jeg har lite penger?

jeg har kjørt mer bil enn deg sikkert

hva er du? jeg er ikke sosialist? er du nazi-mann?

1080kg er ikke "bra lett". det er litt lettere enn snittet, men fortsatt tung som faen.

hvordan i huleste gadd du å kjøre omkapp med en smart???

jeg fremmer ikke smart som bil

alle som kjører suv har liten pikk

igjen blander du her.. mikser inn superbiler med hva vanlige folk har.. det blir feil.

alt kommer ann på ja.. selvsagt.. men stapper du inn så mye vekt i bilen som er vanlig idag, så må du omtrent ha superunderstell for å klare å holde bilen unna grøfta i svingete vei.

kjøp bil som dekker behovet.. det gjør fader ikke nordmenn..

jaja.. bra det blir mindre kø når fuelprisen går opp... og bra at du må betale for det!

Lenke til kommentar
har ikke smart.

hvorfor tror du jeg har lite penger?

jeg har kjørt mer bil enn deg sikkert

hva er du? jeg er ikke sosialist? er du nazi-mann?

1080kg er ikke "bra lett". det er litt lettere enn snittet, men fortsatt tung som faen.

hvordan i huleste gadd du å kjøre omkapp med en smart???

jeg fremmer ikke smart som bil

alle som kjører suv har liten pikk

igjen blander du her.. mikser inn superbiler med hva vanlige folk har.. det blir feil.

alt kommer ann på ja.. selvsagt.. men stapper du inn så mye vekt i bilen som er vanlig idag, så må du omtrent ha superunderstell for å klare å holde bilen unna grøfta i svingete vei.

kjøp bil som dekker behovet.. det gjør fader ikke nordmenn..

jaja.. bra det blir mindre kø når fuelprisen går opp... og bra at du må betale for det!

Nå er det bra forskjell på en Smart og en Smart Roadster.

Hvorfor ikke mikse inn superbiler? du sier jo at vekt er vekt og en tyngre bil ikke har sjangs.

De fleste biler jeg har kjørt, alt fra Avensis, Passat sitter bedre på veien enn enn vanlig Smart.

Har også kjørt Skyline R34 på hele 1700kg og en bil som sitter bedre på veien skal du se lenge etter, det er iallefall ikke en Smart :!:

Har selv ikke noe problem å holde bilen min på veien på svingete veier i fart som er en god del mer enn toppfarten til Smart.

Alle som kjører Suv er du tydeligvis veldig missunelig på siden du kommer med slike utsagn.

Jeg kjører selv en ganske liten bil, og har ingenting imot folk som har større bil. Folk som har problemer med det og vil "ødelgge" for dem har seriøst store problemer.

og jeg vet at fronter jeg i en Pickup er jeg mest sannynlig dau, kjører ikke rundt som en naiv tulling i en Smart å trur at det vil gå bra å kræsje, når man har en så liten så er nesten alle biler, utenom den stygge taper bilen Buddy større.

Bilen min har 4 stjerner i USA sin test så en kollisjon med en Smart derimot går nok helt fint for meg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...