Thor Håkonsen Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Var ute en tur og lekte litt med litt rekvisitter sammen med noen reptiler forleden - og ble rimelig godt fornøyd med utfallet. Jeg skulle vel ideelt sett hatt en på venstre side også, men det var ikke så lett da de hoppa og spratt rundt om kring Kanskje jeg tar flaska med meg tilbake til hvor de bor en dag og prøver på nytt. Island er sammen med Norge det eneste landet hvor reptiler er ulovlig å holde for privatfolk.. EXIF : Nikon D300 Sigma 150mm f/2.8 Macro 1/125 f/11 ISO 200 Endret 23. juli 2008 av ThorEH Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Jeg flirte godt, så morsomt er det i alle fall. Når jeg vurderer det teknisk lurer jeg på om det er fristilt? Kantene tyder iallefall på at det er noe muffens et par steder. Men ellers er det fine farger og et uvanlig og pent motiv. Endret 23. juli 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Takker Nei, det er en eksponering, flere blitser - hvit bakgrunn Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Når jeg vurderer det teknisk lurer jeg på om det er fristilt? Ser litt ut som at bakgrunnen er slått for hardt ut. Det kan gi stygge kantar. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Hva har du brukt som underlag? Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Bakgrunnen er noe så enkelt som ett fotopapir (for de spesielt intereserte : Epson Photo Paper Glossy A3+ ) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Kanskje det skulle vært en bakgrunn med mindre gjenskinn, som vanlig papp. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Ja, det er godt mulig - har brukt det en del til insekter (les. knelere) - men sliter litt med å blåse den helt ut. Men om det blir en ny photoshoot med disse dyra, så tar jeg med vanlig hvit papp og tester der og. Har forøvrig ett par bilder til fra samme shoot som muligens ender opp på BK Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Ja, det er godt mulig - har brukt det en del til insekter (les. knelere) - men sliter litt med å blåse den helt ut. Test med større avstand objekt-bakgrunn. Då kan du få meir vinkel på lyset og du kan setje opp styrken utan å få stygt gjenskinn i motivet. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Artig bilde, og herliga London for noen søte dyr! Herliga London er et gammelt Stavanger-uttrykk Hvor det stammer fra vet jeg ikke, men vi har mange rare uttrykk her....vannari.. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Godt jeg er bosatt på Karmøy, for "herliga London" er ett uttrykk jeg kjenner til. Og ja, disse rakkerne smelter hvem som helst, selv den verste reptilhater tror jeg Hyggelig at du liker bildet! Lenke til kommentar
Carny Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) "Farr" er vel et vanlig uttrykk på Karmøy, farr? ;P Vannari betyr for øvrig "drit i/skitt la gå/samma det" o.l. Ja, herlige dyr....synd det er ulovlig i Norge å ha slike til kjæledyr. Edit: forklaringen var mest myntet på de utenfor vestlandet Endret 23. juli 2008 av Carny Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Mye artige uttrykk på Karmøy ja, og i Stavangerområdet - så la oss holde oss til bokmål slik at de pene guttene fra østlandet forstår oss.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå