p0ker Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Hei. Jeg har en XP1600+ CPU her hjemme. Og den er temmelig svidd!!! Nå har jeg bare et par spørsmål. Hvor lenge kan denne cpu'en gå uten vifte før den smeller. Her er det snakka om at jeg aldri fikk skrudd på maskinene om trent. jeg så så vidt et lite lys fra hovedkortet før cpu'en var død. Da jeg snakket med psdata.no sa de at det var på grunn av at vifta ikke var riktig på. Det var et helt nytt hovedkort og en helt nye cpu!!! (Kjipt vis jeg må ut med enda mer penger....) håper på rask respons fra dere.... Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Du sier at maskinen så vidt kom på før den ble svidd. Du sier også at di ikke brukte vifte. Uten vifte: Betyr dette at viften på kjøleribben ikke gikk, eller hadde du ikke kjøleribbe? Har nemlig hørt at uten kjøleribbe overlever en AMD CPU ca 5 sekunder! Jeg har forretsen kjent på en AMD 1.33GHz med ribbe, uten vifte (hvordan dette skjedde er en annen historie). Det gikk ikke lang tid før ribben ble ganske så varm. Men CPU gikk ikke i stykker! Dersom du har installert ribben feil, og CPU er svidd pga dette (og det ikke er prod feil på CPU), kan PSData kalle dette for feilbruk! Du kan jo alltida snakke med dem angående feilprodudkjon (høre hva sannsynligheten for dette er). Håper noe av dette er til hjelp. Lykke til! :smile: Lenke til kommentar
p0ker Skrevet 14. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2002 Nå kom jo aldri pc'en på... Vifta starta aldri... ikke no liv!!! ville jo tro at du ville merke at pc'en kom på før den døde ihvertfall.... eneste til liv jeg så var et lite lys glimt på hovedkortet... kan cpu'en bli svidd av sååå fort? Lenke til kommentar
Heinrich_1 Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 ser sånn ut.. har oxo svidd en AMD xp1600+.. det var før maskinen kom på..fikk aldri bootet den,nå er cpu'en rammet inn å hengt på veggen,sitter med xp1700+ nå...er glad og fornøyd. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Jeg klarte å brenne min gamle XP 1600+ med vifte og ribbe på. Det skal ekstremt lite til før det "smeller" med en slik CPU. Sjansen for å få en ny når noe slik skjer er meget minimal. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 uff uff.. sad but true.. tror nok du har svidd cpuen din.. jeg tviler sterkt på at du fpr en ny en..=/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå