SupRnova Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hei. Ja, det første de fleste tenker er, "WTF? Sa han virkelig Socket A?" Yeah, I know. Det er eldgammelt. Men det er det jeg har å jobbe med nå da. Det hele begynte med at en gammel pc til dama trengte en oppgradering og jeg fikk gratis nytt hk og prosessor. Hovedkortet var av typen "MSI K7N2". Prosessoren var en ukjent men på 2.0 ghz. Det nekta kortet å starte med, men med en annen prosessor jeg hadde liggende starta det hele. Jeg formaterte, la inn XP og alt var bare bra. Da jeg da gikk inn i bios å valgte "Load high performance settings" elns. Klart fikk jeg en advarsel men tenkte ikke noe på det. Restarta og her nekta den å komme opp. Eller det vill si at det kom ikke noe bilde. Skjermen står bare å blinker Det første jeg tenkte (og sikkert mange andre som leser her) var at det var bare å "clear CMOS". Dette gjore jeg og ingenting ble bedre av den grunn. Skjermkoret er også testet og det er helt OK. I manualen til kortet, som jeg fant på nettet sto det at hvis systemet kræsjet når man utførte "load high performance settings" var det vare å clere cmos. Da dette ikke fungerer. Vær så snill å hjelp meg? Noen som har en rinngelse anelse om hva som er galt?...og ja, skjermkabelen er koblet i. Lenke til kommentar
Don Preben Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hovedkortet gjer ikkje frå seg nokre lydar som f.eks 3-pip pause-3-pip-pause? Svivar viftene rundt som før? Startar harddiskane? Prøv å koble maskina frå straumuttaket og la den stå å få ladd ut av kondensatorane. Om det ikkje er innebygd/kobla til ein høgtalar på hovedkortet så gjer du dette og startar den opp for å høyre om den gjer deg nokre beskjedar. Ellers er det ikkje så mykje du kan gjere med eit sånt hovedkort. Det er eldgammalt så eg tippar på at det er gåent. Det er uansett på tid å avansere. Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Kommer ingen lyder fra hovedkort. Men alle viftene startet som før, hardisk starter også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå