Gå til innhold

Annerledes problem under recovery av Vista

Anbefalte innlegg

Hei! Dette er en fortsettelse av denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=978270&hl=

Men siden problemet har endret seg en del så lager jeg en ny tråd for ordens skyld.

The short version:

Installerte XP på en PC hvor Vista lå fra før.

Fikk ikke valget mellom hvilket OS jeg ville kjøre, gikk bare rett inn i XP.

Slettet partisjonen hvor XP lå.

Nå vil ikke Vista starte heller.

Info:

Jeg tror at Vista ligger på fysisk disk C og XP på fysisk disk D.

Prøvde å boote med XP-CD uten at det fungerte.

Har nå bootet Vista-DVD og kommet inn i menyen hvor jeg skal prøve å gjøre en recovery:

Which type of installation do you want?

Upgrade: Keep your files, settings, and programs and upgrade Windows...

Custom (advanced): Install a clean copy of Windows (...) this option does not keep your files, settings, and programs.

Upgrade has been disabled

- To upgrade, start the installation from windows.

Som du kan se har upgrade blitt skrudd av. Det eneste jeg kan trykke på er Custom (advanced):

Where do you want to install Windows?

Disk 0 Partin 2 SYSTEM

Total Size: 225.3 GB

Free space: 84.3 GB

Type: Primary

Disk 0 Unnallocated Space

Total Size: 61.1 GB

Free space: 61.1 GB

Hvordan kan jeg få Vista til å fungere igjen, og beholde alle filene?

Tusen takk, setter veldig stor pris for hjelp, fordi det er ikke min datamaskin som jeg nå foreløpig har gjort ubrukelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk! Har ikke hørt om programmene, men på en måte en boot-cd som vil kunne flytte filene over fra en harddisk til en annen uten at man trenger å gå inn i Windows?

Deretter installere windows "Custom (advanced)" på C?

Også kan man velge hvilke filer jeg vil flytte siden den andre harddisken ikke er stor nok for alt innholdet? Evt. kan jeg benytte en ekstern harddisk?

Lenke til kommentar

Hehe, okey. Sett litt på BartPE, men jeg kan lage image på hvilken som helst datamaskin? Selv på datamaskiner som kjører XP?

I og med at man ikke kan laste ned image, men må lage dette selv så tenkte jeg den hentet informasjon fra datamaskinen som det blir laget på.

Også prøvde jeg å boote med XP-cd, uten hell. Bare Vista-dvd har fungert så langt. Men BartPE vil fungere for det?

Takk:)

Lenke til kommentar

Okey, har prøvd å lage BartPE nå, men fikk bare masse errors, sitter på jobbdtamaskinen til far så har nok noe med det å gjøre.

Men hvordan vil det gå å installere Vista på den tomme disken for å så flytte alle filene over til ekstern harddisk, og deretter formatere begge harddiskene og så installere Vista helt på nytt?

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...