Gå til innhold

Ny processor kjøler til socket 939/775

Abba91

Anbefalte innlegg

Trenger en ny processor kjøler til socket 939 og til en framtidig socket 775, har et MSI K8N hovedkort og vet egentlig ikke hvor mye plass jeg har til kjøleren :p Kjøleren burde være stillegående.

Endret av Abba91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Denne kan jo være noe for deg er kanskje litt høy vis du har et lite kabinett

Thermaltake Sonic Tower Rev.2, Heatpipe 775 og 939

eller denne som er av en lavere type vis du ikke har et så stort kabinett.

Zalman CNPS8000 Slim CPU-Kjøler 939 og 775

Lenke til kommentar
Denne kan jo være noe for deg er kanskje litt høy vis du har et lite kabinett

Thermaltake Sonic Tower Rev.2, Heatpipe 775 og 939

eller denne som er av en lavere type vis du ikke har et så stort kabinett.

Zalman CNPS8000 Slim CPU-Kjøler 939 og 775

Jeg skal klokke cpu'n en del, og nå har jeg klokket den litt og da ligger Processoren på 50 idle... Tror du disse "low noise" processorene kan kjøle bra nok?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Hvor høyt skal du klokke? skal du til 3.6 ghz eller mer er thermalright ULTRA120 Extreme CPU kjøler den eneste som kan kjøle nok på luft nesten. Denne jeg bruke og klokket selv til 3.6 med 60-63 grader på full load under stress test. Du må også ha 1-2 vifter for og kjøle skikkelig ned for de blir utrolig varme når de blir overklokket

Thermalright ULTRA120 495 kr støtter ikke 939 må kjøpe noe ekstra utstyr.

Papst 120 mm vifte med:

Luftmengde : 114 m⊃3;

Turtall : 1950 RPM

Støynivå : 32 db(A)

Papst 120 mm vifte

eller en litt svakere en

Papst vifte 120x120x25mm (26db

1600 RPM

8-15Volt

94m3 luftmengde

Papst vifte 120mm

edit: la til link

939 kit

ring netshop.no og spør om de har sånne kit's for kjølern din eller spør dem om de har en kjøler de kan anbefale deg som støtter 939 og 775 og som kan kjøle skikkelig til hastigheten du vil ha.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
Hvor høyt skal du klokke? skal du til 3.6 ghz eller mer er thermalright ULTRA120 Extreme CPU kjøler den eneste som kan kjøle nok på luft nesten. Denne jeg bruke og klokket selv til 3.6 med 60-63 grader på full load under stress test. Du må også ha 1-2 vifter for og kjøle skikkelig ned for de blir utrolig varme når de blir overklokket

Thermalright ULTRA120 495 kr støtter ikke 939 må kjøpe noe ekstra utstyr.

Papst 120 mm vifte med:

Luftmengde : 114 m⊃3;

Turtall : 1950 RPM

Støynivå : 32 db(A)

Papst 120 mm vifte

eller en litt svakere en

Papst vifte 120x120x25mm (26db

1600 RPM

8-15Volt

94m3 luftmengde

Papst vifte 120mm

edit: la til link

939 kit

ring netshop.no og spør om de har sånne kit's for kjølern din eller spør dem om de har en kjøler de kan anbefale deg som støtter 939 og 775 og som kan kjøle skikkelig til hastigheten du vil ha.

Skal kjøle opptil 3.0 med 939 og vet ikke hvor høyt med 775. Er ganske viktig at den er mer stillegående enn den AMD 939 stock vifta jeg har nå. prisen burde vel egentlig ikke gå over 400 :p Vet noen foressten hvor mange dBA en stock AMD vifte gir ifra seg? så jeg har noe å sammenligne med?

Endret av Abba91
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

De blir så stille som du ønsker avhengig om du bruker passiv kjøling (ingen vifter) eller aktiv kjøling (vifter på) cpu kjølern din.

NorthQ 3314BLA UFO 329 kr

Så har du litt penger igjen også etterpå du kan jo lese at den har senket tempraturen godt for folk og støtter 775 og 939 som du trenger.

Lenke til kommentar
De blir så stille som du ønsker avhengig om du bruker passiv kjøling (ingen vifter) eller aktiv kjøling (vifter på) cpu kjølern din.

NorthQ 3314BLA UFO 329 kr

Så har du litt penger igjen også etterpå du kan jo lese at den har senket tempraturen godt for folk og støtter 775 og 939 som du trenger.

Den tror jeg passer også, Tenkte litt på Scythe Ninja 2, men den ser nesten litt for stor ut. Så hvis ingen andre har noen forslag så tror jeg at jeg går for den :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

her har du målene til Scythe Ninja 2 Dimensions: 116 x 116 x 152mm

så den er jo 15,2 cm høy så det kan jo bli for mye vis du har et lite kabinett.

så kanskje den jeg linket sist vil være noe vis du er redd for plassen. vis ikke så kan du ta en målestokk og sjekke for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
her har du målene til Scythe Ninja 2 Dimensions: 116 x 116 x 152mm

så den er jo 15,2 cm høy så det kan jo bli for mye vis du har et lite kabinett.

så kanskje den jeg linket sist vil være noe vis du er redd for plassen. vis ikke så kan du ta en målestokk og sjekke for sikkerhets skyld.

Jeg har plenty med høyde, men lengde og bredde så ut til å være 11 cm før det traff noe på hovedkortet eller RAM, er ikke det veldig lite? eller har jeg målt feil? :S

EDIT: fant denne da: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328056 er ganske liten og stillegående, men er ikke på lager i noen av butikkene før September :(

Endret av Abba91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...