Sigmund_Freud Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Har brukt Linux i under ett år, så er en del jeg ikke kan/forstår om hvordan Linux fungerer etter en oppvekst i totalt Windows-hegemoni. Har derfor et sikkert enkelt spørsmål om sikkerhet. Kan et Windows-program infisert med trojanere gjør skade i Linux ved en WINE-installasjon? Og vil trojanerne i det hele tatt bli installert? Bruker Ubuntu 8.04.1 og har ikke installert virusbeskyttelse (det er vel uansett unødvendig?). Endret 23. juli 2008 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Et infisert program vil kanskje kunne gjøre noe skade i wine-miljøet ditt (som ligger under /home/brukernavn/.wine/) men vil neppe være i stand til å gjøre noe ugagn utover det. Men nå er ikke jeg akkurat ekspert på det området Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Da tar jeg bare en virus-scan av WINEs "C-området" med ClamAV for å være helt sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå