Fiske Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 HAllo folkens! Jeg vurderer å bytte skjermkort fra 9650M GS til 9800M GTX dette vil doble ytelsen min, hvertfall i 3dmark06 fra ca 5500-11000 og koste meg 5500KR og jeg lurer på om dere syns det er verdt det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 jeg ville nå sakt og bruke 5500 kr på et skjermkort er rene galskapen. Det er jo ekstremt mye penger og kan brukes på mye annet fint pc-en som cpu kjøler eller cpu. Vis du skal ha et sånt kort så må du også ha en pc som utnytter den kraften skikkelig. Ingen vits og sette en ferari motor i en lada vis du skjønner. Ville heller kjøpt et ATI 4870 kort som koster under halvparten av prisen og er kjent for og komme utrolig høyt opp blant Nvidia sine nye topp kort. I værste fall vis du veldig gjerne vil svi av mye penger kjøpe et 4870x2 kort når de kommer ut som fortsatt vil ligge på 3000-3500 kanskje. avhengig av hvilke merke du velger og hvor du kjøper det. Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 jeg ville nå sakt og bruke 5500 kr på et skjermkort er rene galskapen. Det er jo ekstremt mye penger og kan brukes på mye annet fint pc-en som cpu kjøler eller cpu. Vis du skal ha et sånt kort så må du også ha en pc som utnytter den kraften skikkelig. Ingen vits og sette en ferari motor i en lada vis du skjønner. Ville heller kjøpt et ATI 4870 kort som koster under halvparten av prisen og er kjent for og komme utrolig høyt opp blant Nvidia sine nye topp kort. I værste fall vis du veldig gjerne vil svi av mye penger kjøpe et 4870x2 kort når de kommer ut som fortsatt vil ligge på 3000-3500 kanskje. avhengig av hvilke merke du velger og hvor du kjøper det. Burde kanskje nevnt at det er laptop skjermkort, tilbudet er ikke så veldig bredt og jeg ville gjerne ha et litt bedre kort enn 9650M GS. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hva er resten av systemet? Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Intel Core 2 duo T9300 på 2.5ghz 6mb cache, 4gig ram 667MHZ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Trenger du kortet? liksom er spille du spiller nå så plaget av lagg eller lignende som gjør at du vil oppdatere? eller er det fordi du får 1100 i 3dmark? Litt dumt og kjøpe noe vis du egentlig ikke trenger det tenkte jeg på. har du Windows vista 64 bit på den bærbare? siden du har mer enn 4 gb og skal ha et nytt skjermkort kan det være bra og få utnyttet hele pc-en. Endret 24. juli 2008 av Slettet-wtZtqAvs Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Kjøling kan bli et problem ved bytte av et kraftigere skjermkort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Bærbare pc-er pleier og bli bygd så de skal tåle de delene som er bygd med pc-en ikke skjermkort og lignende som krever mer strøm og utgir mer varme da kan det bli et problem med at tempraturene blir for høye og skader pc-en. Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Vil kjølepasta kunne gi tilstrekkelig ekstra kjøling? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Nei kjølepasta vil ikke gi noen som helst kjøling i seg selv kjølepasta har ingen kjøle egenskaper i seg selv. Kjølepasta brukes mellom kjøler og grafikk kortet for at varmen skal fordeles riktig. vis du hadde lagt en kjøler rett oppå skjermkortet ditt så ville du fort svidd kortet for varmen hadde ikke blitt fordelt riktig. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg kjøpte en tid tilbake 8800 Ultra for 6000,- Kan ikke si det var verdt det, men er jo selvfølgelig greit å ha når du spiller et spill som krever mye av GPUen. Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Okei, da vet jeg det Men jeg har overklokket skjermkortet jeg har nå og det går aldri opp til mer enn 80 grader ved full last og kabinettet på min bærbare er ganske stort så kjølingen er grei nok Jeg får ta kontakt med de som selger kortet å høre hva de sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå