ogn Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Slik nettverket er satt opp nå trenger ikke brukere være innlogget på serveren for å komme seg på internett. En kabel fra ruteren er satt rett inn i switchen. Jeg ønsker å forandre dette oppsettet slik at brukerne må logge seg inn for å komme seg på internett. Hvordan kan jeg gjøre dette? Kan jeg sette inn et ekstra nettverkskort i serveren og plugge inn kabelen fra ruteren der? Hvordan konfigurer jeg i såfall dette slik at det virker? Finnes det noen enkle programmer som kan styre tilgangen, f.eks stenge av porter for nedlasting, nekte enkelte programmer o.l. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Du trenger da ikke gjore det vanskligere enn det er.. Bare last ned internett paa en diskett (mulig du maa komprimere det, lenge siden jeg gjorde det selv) og det lut disketten til de som skal ha tilgang til internett saa er alt fikset. Hvilket OS kjoerer du forresten? Kanskje en fordel aa fortelle det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå