Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Faar ikke rebootet

Anbefalte innlegg

Hei.

Plutselig en dag jeg skrudde paa pcen sto det at profilen min var corrupted. Og naar jeg prover aa reboote faar jeg beskjed om at det ikke gaar av fordi noen recovery files har blitt slettet. Og jeg maa insatllere diverse programmer paa nytt hver gang jeg starter opp saa jeg vil reboote. Er det noe jeg kan gjore, eller er det helt haaplost? Som dere ser har ogsaa de tre siste bokstavene i det norske alfabetet ogsaa forsvunnet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

kan hende tastaturet ditt har fått seg en. har du vista eller XP?

siden jeg kun har vista foran meg nå så må jeg guide deg i vista men kanskje det er lignendes i XP. vil dele opp 1, 2 osv etter menyene som dukker opp. Har engelsk Vista så beklager litt dårlig oversettelse, må tippe litt hva Vista på norsk er skjønner du.

1: Trykk start --> min datamaskin

2: Åpne kontroll panel i min datamaskin

3: se til høyre i menyen som dukket opp klokke, språk og sone under den teksten står det: Endre keyboad input eller andre input metoder trykk på denne

4: Da dukker det opp en meny som står endre keyboard trykk her

5: her skal det være mulig og legge til og velge tastaturet ditt sitt språk, så sett det til norsk bokmål/samisk/nynorsk avhengig av hva du ønsker.

Du kan også fjerne engelsk så slipper du og få samme feil igjen.

Håper dette hjalp deg og lykke til

Du kan prøve og boote opp i safe mode så kan det hende du kan åpne en ny konto og så kanskje det hjelper deg med profilen som er corrupted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...