Nilsen Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Verdenspremiere: Brødrene i sør har nok en gang snekret sammen en solid strømforsyning til en billig penge. Les mer Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Er det noen som har en formening om hvordan den er sammenlignet med Corsair sin 750W eller MIST sin 600W ? Jeg skal kjøpe strømforsyning. Lenke til kommentar
navlasop Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hmm...ser ut som den innvendig ligner på NorthQ Black Magic Flex 850W PSU Ref: http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=...ry3&reid=93 Samme vifte, samme layout, samme cap, men ellers en del forskjellig ja. Men mulig det da er samme produsent, dvs Kingnod Technology. Går utifra de som kjørte reviewen kan sjekke linken over og se om de finner samme merker/hints som de gjorde. Lenke til kommentar
Atesha Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Nesten 90% effektivitet Imponerende ^^ Støynivået var jo heller ikke så alt for verst. Har egentlig ingen formening, og har ikke testet MIST sine strømfrysninger, men Corsair sinn 750W er ekstramt stabil og stillegående Lenke til kommentar
navlasop Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Er det noen som har en formening om hvordan den er sammenlignet med Corsair sin 750W eller MIST sin 600W ? Jeg skal kjøpe strømforsyning. Er for ny til det - multicom har den ikke på lager engang. I praksis vil jeg tro denne er bedre, ganske enkelt siden de oppgir watt @ 50 celcius, industri spec. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Har gledet meg lenge til den her testen nå så bra ut. Men noen som kan forklare for meg hva ulempen er med høy rippel ? Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Er for ny til det - multicom har den ikke på lager engang. I praksis vil jeg tro denne er bedre, ganske enkelt siden de oppgir watt @ 50 celcius, industri spec. Ok,skjønner. Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Mulig det er meg som er blind men jeg så ikke noe om belastning ved støymåling. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg har lillebroren, og med modulære kabler kommer denne til å bli et sikkert kjøp! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hvordan kan dere påstå at "dette er egentlig en 850watter" . CP-700M er faktisk egentlig en 850-Watter. Chill Innovation har derimot valgt å legge kvalitet fremfor høyere effekt. De 700 Wattene som blir oppgitt, gjelder ved en temperatur på 50 grader. Mange andre produsenter opperer med effekter ved 25 og 40 grader. Dette betyr i praksis at Chill Innovations 700 Watt, er "bedre" enn mange andre 700-Wattere. +3.3v/+5v : max 180W , +12v : max 660W , -12v : max 10W , 5vsb : max 15W <-------------------------------------------- 700W --------------------------------------------> Om man skal dra 660W på +12v på denne må +3.3v/+5v uttaket være 25W max hvilket er helt unaturlig (sett at man også drar 0w fra -12v og 15w fra 5vsb). Dere kunne jo teste om den klarer å gi 850W før dere kommer med et slikt utsagn. Dvs overbelaste den med 150W over spec . Vil tro at den kutter lenge før . Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Syar2003: Les avsnittet du siterer. Der står svaret. De har oppgitt lavere utgangseffekter og strømmengde på linjene slik at de 700 Wattene som er oppgitt gjelder ved en høyere arbeidstemperatur enn hva som er påkrevd. CI har altså regulert ned strømforsyningen for å oppnå et høyere kvalitetsnivå. Det er altså ikke kun et utsagn tatt fra løse luften slik du påstår. Det er også bekreftet fra produsenten sin side.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Blir vel uansett feil å sitere det på den måten dere gjør. Corsair , Tagan o.a f.eks har operert med optimal effektivitet garantert ved 50° de også . Er det ikke feilaktig å blande sammen lovet effektivitet ved 50° og et tenkt høyere totalt watt uttak. Høres ut som markedsførings svada spør du meg. På alle single transformer strømforsyninger jeg har sett har 3.3/5v og 12v hver for seg en max som sammenlagt er langt over totalt rating (load balancing brukes vel da for fordeling mellom disse) Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 litt OT, men jeg har nettopp fått en Coriar HX1000w og dette er min første modulær PSU med flere PCIe utgang. Og jeg lurer på om det har noe si hvilken PCIe utgang jeg bruker (12v1 eller 12v2)?. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) litt OT, men jeg har nettopp fått en Coriar HX1000w og dette er min første modulær PSU med flere PCIe utgang. Og jeg lurer på om det har noe si hvilken PCIe utgang jeg bruker (12v1 eller 12v2)?. De har laget et distribusjons diagram som vil hjelpe deg med tilkoplingene her: http://www.houseofhelp.com/forums/showthread.php?t=70317 Endret 23. juli 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Takk, et diagram vil hjelpe mye. Det finnes ingen info om koblingene i manualen eller på Corsier's hjemmeside. Jeg har overklokket både RAM, FSB og CPU og de krever sitt av PSUen. Jeg viste at både P4 , PEG og 24 pin var koblet til 12v1 men var litt usikker om de faste PCIe-linjene. Men nå ser jeg at de faste PCIe linjene er koblet til 12v2 og da er saken grei og jeg kan bruke dem uten at det går utover 12v1 som betjener HK, og CPU og RAM. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Eide (og eier) fortsatt 2 stk Chill Innovation. En 350W og en 550W. Førstnevnte fikk den tvilsomme gleden av å forsyne en blodklokket Prescott - det gikk så det pep i den til tider :-) Begge er forsatt i drift - tyder på god byggekvalitet. Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Hva er poenget med å lage nye produkter når de allerede har oppnåd det optimale? får jo 1kw stabilt, som lager minde lyd enn en billig harddisk. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg også har en lillebror av denne her og har vært strålende fornøyd med den. Har brukt den i over fire år uten problemer. Det blir helt sikkert Chill Innovation neste gang jeg kjøper ny pc. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Har hatt denne i rundt 2 år nå. Har ingenting å klage på så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå