Gå til innhold

Geil, hvem er det?

Ernie

Anbefalte innlegg

noen som har hørt om en RAM produsent med navnet Geil?

de produserer blandt annet DDR Minne PC433, DDR Minne PC466

Geil selges av i Norge av hvertfall psdata.no

noen som har hørt om dem? noen som har erfaring med RAM fra Geil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GEiL har noe av den beste RAM'en det er å få tak i ... Den er testet bedre enn OCZ og Corsair bl.a. for å nevne noen andre svært overklokkingsvennlige brikker...

GEiL er og veldig dyrt, om du får valuta for pengene er jo vanskelig å si, men er du en innbitt overklokker med rævva full av penger er det jo greit ...

- jeg for min del har bestilt 2x 512MB PC3700 GEiL brikker :) Nanya-RAMen min hoster litt på den hastigheten jeg kjører de på :S

Lenke til kommentar
GEiL er og veldig dyrt, om du får valuta for pengene er jo vanskelig å si, men er du en innbitt overklokker med rævva full av penger er det jo greit ...

Det er veldig dyrt og gir ikke like mye valuta for pengene slik som Twinmos gjør. Jeg syns det rett og slett er sløsing med penger når man kjøper både Geil, Corsair og alle andre dyre minnebrikker.

Gidder ikke betale 1000kr for 256MB ram uannsett hvor bra den er.

Lenke til kommentar
Geil rammen er jo klokket fra fabrikk, er hvertfall hva jeg har hørt.

Her kan du se hva en type syns om Geil ram.

Angående det første punktet ditt ... GEiL PC3700 er 4.5ns -> 1000/4.5 = 222,22 -> DDR = 444,44MHz, i tillegg til dette kan du som regel alltid plusse på noen MHz, så jeg vil ikke si at de kommer "klokket fra fabrikk". Hvem du har hørt det av vet ikke jeg, og jeg vil heller ikke spekulere i det, men hvis du tar deg tid til å lese litt rundt, så vil du faktisk finne seriøse tester av brikkene, ingen synsing om ditt og datt ...

Og den linken du la ut var helt på trynet ... at en person var uhedig og fikk en DOA-brikke betyr jo ikke at alle brikkene deres er ødelagte, på langt nær. Har selv hatt DOA Apacer, Corsair og TwinMOS for å nevne noen ...

Og til den siste posten din tror jeg ikke helt du forstod hva jeg mente ...

Det er veldig dyrt og gir ikke like mye valuta for pengene slik som Twinmos gjør. Jeg syns det rett og slett er sløsing med penger når man kjøper både Geil' date=' Corsair og alle andre dyre minnebrikker.

Gidder ikke betale 1000kr for 256MB ram uannsett hvor bra den er.[/quote=fUsiOn"]

Jeg skrev at hvis du var en innbitt overklokker og hadde rævva full av penger var det vel greit nok å kjøpe det, jeg antydet ikke at alle andre skulle kjøpe det.

TwinMOS og GEiL kan ikke sammenliknes, da deres respektive målgrupper er totalt forskjellige. TwinMOS er en "økonomi-brikke" i forhold til GEiL.

Skal du nå de høyste hastighetene kjøper du enkelt og greit RAM som koster deretter og, GEiL, OCZ, Corsair XMS osv.

- men det var jo så klart mitt syn på saken

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor du har prisene men her er et par eks:

512mb 3200 brikke koster: GEIL 1135.- Corsair 1418.-.

En 512mb 3500 brikke: Geil 1575.- Corsair 1758,-.

Min kalkulator sier de er billigere. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...