Gå til innhold

Å stramme musklene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det du må ha i bakhodet, er at GRUNNEN til at musklene blir større, er:

først, så trener du. når du trener, så sliter du på musklene. derfor kan man bli "overtrent".

når musklene "rippes" bygger de seg opp igjen av protein, men for å forhindre skade IGJEN, så tar kroppen ett krafttak og styrker det nye muskelvevet.

muskelvevet blir altså revet, bygget opp, revet, bygget opp. sterkere og sterkere for hver gang. skjønner?

så du må trene til du kjenner at musklene hemmes, eller at du blir stiv dagen derpå. for det faktum at du er stiv, beviser at musklene er såre, og at vevet er skadet. og det er bra:)

nå kan jeg jo henvise til noen øvelser:

føttene, leggene:

finn noe tungt å bære, stå på gulvet, og vipp kroppen opp og ned med føttene. ("hoppe" med føttene)

hoppe opp trapp med føttene, ikke knebøy.

"løpe" raskt på bakken, det vil si stå stille og beveg FØTTENE så raskt du kan.

lårene:

ta knebøy. 150 x 4 vil nok ta godt i:) ellers så kan du hoppe opp trapper med dype knebøy (som stian89 hintet meg om når jeg var i oslo) det blir mer utfordring og morsommere.

magen:

ta en situps, der du deler den i 2 deler:

først så løfter du deg selv opp, (mens du sitter i "situps" stillingen) og drar deg på skrå til den ene siden.

så senker du deg selv til korsryggen rører bakken, og løfter igjen, men andre siden.

dette gjør du 200 ganger, hvorav du gjør 10 slike situps med 20 sekunder pause. eller bare rett og slett så mye du klarer. tro meg, det blir tungt.

og jeg har faktisk bygget lår av dette:P det er sant! jeg kjenner det i lårene, hoftene OG magemusklene..kan noen si hvorfor?

brystkassen:

kondisjonstrening.

armene:

pushups...(?)

hod...nei jeg stopper her:P

Endret av Skarpengland
Lenke til kommentar
så du må trene til du kjenner at musklene hemmes, eller at du blir stiv dagen derpå. for det faktum at du er stiv, beviser at musklene er såre, og at vevet er skadet. og det er bra:)

Får ikke så ofte den følelsen du prater om her, tror den forsvinner gradvis ettersom musklene blir vandt til ganske hardt kjør flere ganger i uken. Men kjenner det igjen etter pauser.

Savner den følelsen når sant skal sies :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

det er ikke noe jeg gjør for å oppnå resultater eller noe:P Bare gjør det automatik, f.eks takt til musikken på TV e.l:P Bare lurte på om det brakte noe postitivt med seg. Økt blodsirkulasjon eller noe annet sånn som jeg egentlig ikke har peiling på.. ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...