Gå til innhold

Monster spill pc


Anbefalte innlegg

Litt tidlig å planlegge nå da...

 

Men: Kan ihvertfall si at om 2 og en halv måned så mener jeg intel sine 800 fsb prosessorer har kommet, og de har alle hyperthreading. Drit i dual, og kjør "fake" dual. Mye billigere og like bra til ditt bruk. Bruk heller penger på noe annet mer fornuftig.

 

:yes:

 

:yes:

 

kunne ikke dy meg jeg heller ;) Når du skal kjøpe pc om 2,5 måneder så planlegger du hva du skal kjøpe om 2 måneder så man kan gi deg gode råd, ikke bare gjettinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dropp dual, gå for P4 3,06 HyperT :yes:

Seriøs oc vennlig ram, f eks OCZ pc3500/3700

Best mulig P4 chipset

ATI 9700PRO (en oc vennlig versjon)

 

Kjøling:

Vapochill med konverter til P4 (blir billigere om du kjøper AMD versjonen + konverter enn om du kjøper P4 versjonen).

Magnum Vannkjøling all the way

BI Extreme

 

Rå PC, med mulighet for seriøs OC om du ønsker det ;)

Lenke til kommentar

Men en p4 3,06 ghz koster jo mer en 2 stk p4 2.66 ghz

 

Ville det ikke teoretisk være mere ytelse i sistnevnte?

 

Den maskinen jeg sitter med nå er over 3,5 år gammel (k7 athlon 900 mhz)

 

Jeg pleier og "overdrive" litt når jeg mekker pcer for at de skal kunne vare lenge.

 

Amd sine prosessorer har jeg hørt kankje er bedre til spill, men det er mye mere mhz per krone hos Intel pentium since for ikke å snakke om større speed.

 

Hvilke hovedkort ville gjort se best mht dual m/ p4?

 

Og hva er det egentlig en harddisk-kontroller gjør?

Lenke til kommentar

Se her og her, så får du en pekepinn på hva et dual system yter.

 

Vent med å se på komponenter til du faktisk skal kjøpe maskin. Først da vet du hva du har å velge mellom, hva som er bra og hva det koster.

 

Det er heller ikke noe poeng i å overdrive når du skal kjøpe maskin. Koster som regel mer enn det smaker. Bedre å legge av penger slik at du har råd til å oppgradere litt og litt slik at du aldri får en utdatert maskin.

Lenke til kommentar

CPU debatten:

AMD og intel er ca like bra. Men, intels 3066 mhz prosessor er raskere enn xp 3000+ (lite), og koster faktisk mindre (og det er til og med boxed versjonen).

 

Vent til Intel kommer med 800 mhz fsb

 

Hovedkort:

Tja, når de kommer med 800 mhz fsb kjøper du Canterwood hovedkortet: i875p

 

HD:

Vel, folk snakker om scsi disker og serial ata. I teorien er jo alt vel og bra, men spillytelsen o.l. er det tydeligvis ikke så veldig mange som tenker på, i hvertfall ikke i forhold til prisen.

 

om scsi; Jeg kjører faktisk scsi nå, og prisen er skyhøy for lite lagringskapasitet. Og ikke nok med det, ytelsen i spill er faktisk DÅRLIGERE enn med en WD 120GB caviar disk, og det samme om scsi. Les testene på anandtech og tomshardware på dette temaet, og begge konkluderer med det samme. S-ATA er jo også bra, tror man, men Seagate barracuda S-ATA har dårligere overføringshastighet og høyere latancy enn WD sin vanlige P-ATA harddisk.

 

Så, WDs gode gamle 120 GB med 8mb cache er fortsatt den raskeste HDen for generell bruk, med mindre du vil kjøre opp en server.

 

Gfx kort:

Vel, ikke så mye å tvile på her - det raskeste som er ute... ATI Radeon 9800pro eller nVidias NV35 som kommer i juni.

Lenke til kommentar
Men en p4 3,06 ghz koster jo mer en 2 stk p4 2.66 ghz

 

Ville det ikke teoretisk være mere ytelse i sistnevnte?

 

Den maskinen jeg sitter med nå er over 3,5 år gammel (k7 athlon 900 mhz)

 

Jeg pleier og "overdrive" litt når jeg mekker pcer for at de skal kunne vare lenge.

 

Amd sine prosessorer har jeg hørt kankje er bedre til spill, men det er mye mere mhz per krone hos Intel pentium since for ikke å snakke om større speed.

 

Hvilke hovedkort ville gjort se best mht dual m/ p4?

 

Og hva er det egentlig en harddisk-kontroller gjør?

 

Bare for å føye meg til resten av gjengen her: gå for et single-cpu system. (Vent evt. til Intel lanserer nye prosessorer) og kjøp en 3.06Ghz P4 med HT. Masse god ram, scsi-disk til system og vannkjøling så du virkelig kan guffe opp farta :D

Dual cpu er IKKE en god løsning for en spillpc.

Dual cpu er IKKE en god løsning for en spillpc.

Dual cpu er IKKE en god løsning for en spillpc.

Get it ? ;)

Lykke til! Det blir sikkert et kick-ass system uansett.

Lenke til kommentar
Men en p4 3,06 ghz koster jo mer en 2 stk p4 2.66 ghz

 

Ville det ikke teoretisk være mere ytelse i sistnevnte?

 

Teoretisk sett får du bedre ytelse ja, Men siden dagens spill ikke er optimalisert for multiprossesoring, vil du ikke få noen positiv effekt i det hele tatt. (Hvis det går tunge applikasjoner på pc'en når du spiller, vil man kunne forsvare en spill-pc med dual....)

Lenke til kommentar

Litt tilfeldig valgt fra komplett:

 

Ville ikke dette duge til spilling, å bygge en maskin rundt:

 

114261 Intel Pentium 4 3.06 GHz Boxed PC533

 

115221 Asus P4G8X/DELUXE/GD Hovedkort S478

- E7205, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, IEEE1394

 

2X 114946 Corsair XMS3500 DDR-DIMM 512MB PC3200

- 32Meg x 8, CAS 2-3-3-7-T1, 434MHz, 5ns

 

?

Lenke til kommentar
Bruk i det minste pengane på en skjerm,vil anbefale en Eizo  "19" til spilling koster rundt 5800-6000 http://www.pcutstyr.no/index.php?vareid=6840 :yes:

 

Om du skal slå på stortromma så kjøp toppmodellen til eizo en "21" til rundt 18k,men du har råd til det  :)  

http://www.eizo.com/products/index.html

 

 

Joa toppmodelle ntil Eizo med knall oppløsning sammen med Radeon 9800 pro høres jo fett ut :D , men har allerede en 19" LG skjerm....fremdeles verdt å bytte?

 

Og for å hjøre det litt enklere så kan vi ta og diskutere del for del.

 

cpu: p4 3,06 ghz når 800 fps modellen kommer ut

Regner med det er minne som er like rask som passer til prosessoren (forslag?)

 

Harddisk....om ikke scsi er så myye bedre enn vanlig hvilke "vanlig" harddisk er anbefalt da?

Lenke til kommentar
Se her og her, så får du en pekepinn på hva et dual system yter.

 

Vent med å se på komponenter til du faktisk skal kjøpe maskin. Først da vet du hva du har å velge mellom, hva som er bra og hva det koster.

 

Det er heller ikke noe poeng i å overdrive når du skal kjøpe maskin. Koster som regel mer enn det smaker. Bedre å legge av penger slik at du har råd til å oppgradere litt og litt slik at du aldri får en utdatert maskin.

 

Takker :)

 

Har sittet her og elst gjennom hele greia nå og konklusjonen er at jeg heller går for single cpu system siden det ser ut som et bedre valg mht hva jeg skal bruke pcen til.

 

En vesentlig ting jeg er ute etter da er et ikek for dyrt, men bra hovedkort til en p4 3,06 ghz prosessor.

Regner med jeg komemr til å kjøpte den dye 800 fpsèn.

Lenke til kommentar

Jeg sier heller glemm Intel (er ikke ute etter en Intel er bedre enn AMD diskusjon).

 

Mine grunner for å velge et AMD system er

Det er raskere (bedre ytelse pr Hz),

Det tåler høyere temperatur, volt

Billig

Riktig chipset på hovedkortet og du har et like stabilt system som intel (nForce2 er svinbra)

 

Det systemet du listet opp vil nok bli slaktet av et standard AMD oppsett med en XP3000+, i de fleste aplikasjoner ville det blitt slaktet av en XP2800+ og i enkelte aplikasjoner en XP2600+ (og her snakker jeg om prosessorer som opererer nett i overkant av 2GHz.

 

Det er blitt hypt å si Intel er best, litt synd det ikke kan begrunnes lenger! Grunnen til at Barton XP3000+ er så svindyr er at AMD har sluttet å papirlansere CPU'ene sine, og derfor er antalet de har produsert så vanvittig lavt. Prisfallet vil nok komme snart tenker jeg! Gjelder nok også for intels flagskip, og hyperthreading er ikke noe poeng i å ha til spill ettersom spill ikke støtter HT, og neppe vil gjøre det med det første!

 

Og Rambus er dyr møkkaram som du må ha 2 og 2 brikker av og som DDR minne lett knuser med litt instillinger eller dualchannel. Så det er nok bare bortkastet penger!

 

Kjøp et HK med nForce2 chipset en XP3000+, 2 TwinMOS PC3700 brikker på 512MB hver, et par WD 10 000 rpm S-ATA disker i RAID0 som system/aplikasjonsdisker og et par WD 250GB disker i RAID1, evt RAID0 om mirror ikke er noe interessant, som fildisker, skjermkort velger du selvsagt det feteste ATI kortet, er vel Radeon 9800 Pro på den tiden du skal bestille, og så er det jo kjekt å ha litt guff på nettverket også, så da kjøper du et Intel Gigabit Ethernet kort, kjekt å kunne brenne ut litt ting også, så en DVD brenner og en CD brenner (ettersom DVD brennerene brenner så forbanna seint på CD-platene), da er vi vel i mål! Ja... en skjerm er vel fint å ha! 18" LCD er vel en grei skjerm! Eller til en gamermaskin ville jeg igrunn valg en 21" CRT på grunn av oppløsningen på LCD er så begrenset!

 

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Det er det største tøvet jeg har hørt. Alle tester jeg har lest viser at Intel 3.06 slår xp 3000+ i de fleste tester. Og jeg er ikke noe Intel fan, har selv amd og har hatt det før og. HT er støttet av ganske mange programmer mener jeg, og det blir bare flere og flere...

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å i det hele tatt kjøpe en så dyr pc (for ikke snakke om pro/deluxe versjoner av komponenter) når den vil være avlegs om 2 år ?

 

Tenk litt mer value og bruk heller pengene på noe mer nyttig en 100fps ekstra i Q3. (Når man får 300 frafør :wink: )...

 

Bruk max 10 000 på boksen, alt over er overkill og dårlig bruk av penger.

Word.

Lenke til kommentar

Hehe vel sist pc jeg mekket for over 3,5 år siden har funket helt til nå (amd k7 900 mhz riva tnt2 ultra 32mb, 30,7 gb hdd asus hk osv osv)

 

Jeg kunne tenke meg en pc som skal kunne takle alt en god stund fremover.

 

Bare skjermkortet koster no nesten 4-5000 og kvalitetsprodukter i dag koster jo litt :-?

 

Jeg vil ha en ny pc som er en virkelig kilalh i det jeg bruker den for det meste til (spill, internett, film osv)

 

Er på jakt etter de beste komponentene til et budsjett på opptil 25000....kan godt være billigere da men det jeg sålangt har siktet meg til mht tips osv jeg har fått herfra er ne p4 3,06 ghz m/ 800 fps.

hovedkort er jeg ikke sikker på ennå

 

1024 mb minne (har fått et par forslag her til hva som er annbefalt allerede)

 

readon 9800 pro (eller med andre ord det feteste skjermkortet)

(Er GF4 nv35 bedre enn radeon 9800 pro???) verdt å vente?

 

skal ikke ha overdreven harddisk kapasitet men oppimot 250 gb hvertfal gjerne en raid som som gjør at hdd speeden blir raskere)

 

Det blir fort litt dyrt, men tror nok det blir verdt det i lengden :wink:

Lenke til kommentar
Men en p4 3,06 ghz koster jo mer en 2 stk p4 2.66 ghz

 

Ville det ikke teoretisk være mere ytelse i sistnevnte?

 

Du må huske å ta med hovedkortet i beregningen. Dual HK til p4/xeon koster mye mer enn et vanlig hovedkort.

 

 

 

og så må du tenke på at om 2 måneders tid, så vil ikke 3ghz koste det

det gjør idag, og 2,66ghz'ene vil butikker kaste etter deg:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...