Gå til innhold

Monster spill pc


Anbefalte innlegg

Hei

 

Begynner nå å samle inn tips :D

 

Saken er den at om en 2,5 måneds tid skal jeg bestille komponenter i hytt å pine for tilslutt å sitte med det jeg trenger for å sette sammen en monster spill/internett pc(er for det meste det et går i)

 

Budsjettet er på ca 25000 kr så dette blir en skikkelig killah

 

Det jeg har tenkt meg foreløpig var følgende:

 

CPU: 2 x p4 2, 66 ghz

Asus dual hovedkort

1024 mb Rambos 800 ddr minne

2 x 120 gb hdd i raid

Audigy2 ex lydkort

Det feteste skjermkortet som er ute (Raedon 9800 pro?)

Fet og lydsvak kabinett smat gode men stille vifter

Er ikke helt sikker på hva operativsystem jeg skal anskaffe meg...mange fordelte menninger der........

Høytt er jeg heller ikke så sikker på. Har et stort hjemmekino anlegg, men vil ha et på pcen og mmen ikke no form for overdrivelse da :roll:

 

Har fra føt av optisk tast/mus og en 19" lg skjerm

 

Tror jeg har tatt med det meste nå som om noen har tips eller erfaringer mht sammensetting av en monster spill/internett pc så fyr løs :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke skal spille to spill samtidig, anbefaler jeg deg å lage et singel cpu system isteden. Like raskt og mye billigere...
Ikke akkurat.

 

MEN,

du bør ikke kjøpe et Xeon system, dersom du ikke vet hvordan SMP fungerer, og har tenkt lenge over fordelene og ulempene.

Dersom du kjøper dual pga skrytefaktoren, så er det bare å gi opp.

Det inntrykket jeg får av inlegget ditt er at du er en som har komfirmasjon snart, og skal da springe på LAN med gutta. Du har sikkert før levd på pappa sin maskin (eventuelt en gammel p3), men nå skal du kjøpe en helt ny selv (av pengene fra mormor). Du planlegger plexi (sett inn old smily her) og ellers en 1337 maskin. Du har hørt om dual, og regner med at du får da dobbelt antall 3dmarks, og du vil da rocke venneflokken. Dersom du vil spille, og ellers ikke gjøre mye mer, passer nok dual ikke til deg (til den prisen). Du vil trenge en PSU fra helvete for å drive den + et tower også fra der. (dersom det er "ramkort" på det)

 

Dersom denne profilen ikke passer til deg, eller at du har behov for dual, så ikke bli hissig.

Lenke til kommentar

hele den dual cpu opplegget er, som sagt over, unødvendig...

 

en annen ting du bør se an, er bruken av rambus. rambus har høyere treghet/forsinkelse, enn hva ddr rammen har. noe som i mange situasjoner gjør ddr-ram raskere enn rambussen.

 

tror du bør revurdere hele systemet. og hvis du skal kjøre raid, hvilket raid har du tenkt på da? skal du speile dataene, får du lavere ytelse. tenker du striping med to disker, er det egentlig ikke raid;)

 

ellers ville jeg vurdert å koble inn 200gb disker, når du først skal bruke så mye penger på en pc.

Lenke til kommentar

Her er et oppsett som garantert gir deg den raskeste loade tiden på hvilket som helst spill. Kjør SCSI diskene i RAID og IDE disken som lagringsplass. Alle spill legges inn på RAID arrayet.

Den ekstra vifta er til å blåse over SCSI diskene.

 

Lydkort og høyttalere kan du velge selv. Men som du sa så hadde du noe hi-fi fra før. Det er vel intrigert 5.1 lydkort som duger lenge til spilling.

 

lim inn tallene på komplett.no's hurtigkasse.

 

113280

116755

116442

114261

114172 2

115427

116183 2

115706

109593

110242

107285

107185

 

--------------------------------Eller bare se her :)--------------------------

Plextor CD-brenner IDE 48x/24x/48x Sort

Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in

Asus P4PE "Black Pearl" Hovedkort 478

Intel Pentium 4 3.06 GHz Boxed PC533

Seagate Cheetah 15K.3 18.4GB 68 pins <-2stk

Adaptec Raid-2010S med 1kanal PCI

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2 ECC <-2stk (Disable ECC)

Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB

Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM

Chieftec Dragon Aluminium Midi Tower

EKL PAPST Kabinett Vifte 80x80x25mm

Lenke til kommentar

JohndoeMAKT: Jeg er faktisk 19 år, dette blir min 4 maskin tilsammen og je har selv betalt hver øre for alle 4.

 

Denne gangen vil jeg ha en skikkelig kraft pc for spilling osv og det e rikke lan party je tenker på det er eget bruk på et gutterom.

 

Jeg er ute etter tips for de beste delene til en bra spill/internett pc

Lenke til kommentar

Fin samling du har sotte sammen der ThaJaCkal Takker for det :)

 

Men disk kontroller er ent ing jeg ikke har så god peiling på kunne du gitt en forklaring på hva den gjør/er bra for...

 

Det fikk vite før var at jeg kunne kople 2 harddsiker sammen (raid?) sånn at jeg fikk doblet rpm speeden ved å sammensmelte de (+ masse dullball)

 

Er ikke så helt borti det men sanker info :wink:

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Ditch Dual, men det har du sikkert forstått nå :D

 

Har omtrent samme planer som du og har kanskje kommet litt lenger enn du i "planleggingen". Her er det jeg kunne tenke meg atm.

 

Asus P4PE/GL/F/S-ATA HK 478/533

Intel Pentium 4 2.53 GHz Boxed PC533

2x Seagate Barracuda V 120GB S-ATA 7200RPM

Creative Høyttaler Inspire 5.1 5100

Creative Soundblaster Audigy 2

2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

Logitech Cordless Desktop Comfort

Samsung DVD-spiller IDE 16x/48x Sort

NEC DVD-brenner IDE ND-1100A, Bulk

Samsung 21" CRT Syncmaster 1100p+ TCO99

Antec Miditower, Metallic Grey

Enermax PSU, Silent Series, 460W, ATX12V/P4

Zalman chipsetkjøler m/lim og pasta

Case Badge „Devil inside” :D

 

Håper det smaker!

 

Mvh

hansbt

Lenke til kommentar

hmmm... hva skal du bruke så my e penger på en data for?

Du driter ut penger på kraft du ikke har bruk for i det hele tatt...

Hvor mye maskin trenger du for å spille de spilla med høyest systemkrav?

...

 

- Nemlig. En maskin til godt under halve prisen!

Dessuten er AMD ofte bedre i spill!

AMD XP 3000+ er fett nok! :yes:

 

Dessuten kan du laste ned opera gratis. da får du 20% raskere surfing med en gang :woot:

Lenke til kommentar

Litt tidlig å planlegge nå da...

 

Men: Kan ihvertfall si at om 2 og en halv måned så mener jeg intel sine 800 fsb prosessorer har kommet, og de har alle hyperthreading. Drit i dual, og kjør "fake" dual. Mye billigere og like bra til ditt bruk. Bruk heller penger på noe annet mer fornuftig.

Lenke til kommentar
Litt tidlig å planlegge nå da...

 

Men: Kan ihvertfall si at om 2 og en halv måned så mener jeg intel sine 800 fsb prosessorer har kommet, og de har alle hyperthreading. Drit i dual, og kjør "fake" dual. Mye billigere og like bra til ditt bruk. Bruk heller penger på noe annet mer fornuftig.

 

:yes:

Lenke til kommentar

Må si meg enig i at Dual system for deg nok ikke er det "riktige", eneste en virkelig får brukt for Dual system til er server og/eller video redigering/3D ol...

 

Bruk heller noe mer kroner på kvalitet på hver enkel komponent, det er nå da mitt råd da.. :)

 

Å for å sidet som så, om du kjøper INTEL eller AMD er ikke så viktig.. begge systeme vil bli like bra.. Jevnt over! +/- .. Så ikke la deg rive inn i en sånn diskusjon.

 

Kjøp heller SCSI til systemdisk og spilldisk, og bruk IDE disker til å lagre på. Skal love deg at du kommer langt med et sånt oppsett! 8)

Lenke til kommentar
Må si meg enig i at Dual system for deg nok ikke er det "riktige", eneste en virkelig får brukt for Dual system til er server og/eller video redigering/3D ol...

 

Bruk heller noe mer kroner på kvalitet på hver enkel komponent, det er nå da mitt råd da.. :)

 

Å for å sidet som så, om du kjøper INTEL eller AMD er ikke så viktig.. begge systeme vil bli like bra.. Jevnt over! +/- .. Så ikke la deg rive inn i en sånn diskusjon.

 

Kjøp heller SCSI til systemdisk og spilldisk, og bruk IDE disker til å lagre på. Skal love deg at du kommer langt med et sånt oppsett! 8)

 

Enda mer :yes:

 

Både Intel og AMD har gode/mindre gode egenskaper. Egentlig ett fett hvilken du tar. Men ta SCSI til systemdisk/spilldisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...