Hammarhaus Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Jeg prøver å flytte filer fra partisjonen der jeg har Ubuntu på, til en annen partisjon. Begge er ext3. Når jeg skal lime inn de filene jeg har klipt ut, til den andre partisjonen, så høyreklikker jeg, men 'lim inn'-alternativet er grått, altså.. deaktivert. Jeg går da inn på egenskaper på den partisjonen jeg skal flytte til, å trykker på 'Rettigheter', og det står følgende: "Rettighetene for «disk» kunne ikke bestemmes". Hvordan skal jeg få til å flytte til den partisjonen? EDIT: Kan nevnes at jeg er ganske ny til Linux. Endret 23. juli 2008 av Hammarhaus Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 For å flytte noe til en partisjon må du skrive til partisjonen, og skriving trenger du følgelig skriverettigheter/eierettigheter for å få gjort. Slik fikser du det: Start filbehandleren din som superbruker ved å bruke følgende kommando i en terminal: sudo nautilus Høyreklikk på disken/monteringspunktet og finn "Rettigheter". Det bør da være mulig å endre disse. Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Ok, tusen takk! Da forstår jeg grunnen ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå