simenfsf Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Heisann. Har tenkt til å skaffe meg ny telefon, og har sett mye på E66, og forløbig den jeg kommer til å kjøpe. Denne har jo stor skjerm og også GPS. Det jeg lurer på er; Hvordan funker Nokia Maps 2 på denne? Er det noen forskjell ifh til N82 feks? Regner med at det er helt likt egentlig. Og ang pris. Dette er jo a-GPS. Hvordan vil dette gå hvis jeg er i New York i et halvt års tid, men med feks Telenor abo her hjemme. Jeg kan laste ned kart over feks NY fra pc'en, men hvordan blir bruken? Kan man slå av den "assisterte" delen så jeg slipper datatrafikk og bare bruker satelitter? Og bruker den lang tid på å finne satelitter? Evt, hvor mange trenger den? Takker for svar! (Og: Ingen tester av E66 ute enda?) Lenke til kommentar
El chico Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Har ikke telefonen selv (men vurderer den sterkt), men er blitt fortalt at den kan bruke bare satelitter slik at en slipper datanedlasting når en er i utlandet. GPS'n skal være ganske så kjapp til å finne fram. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 E66 har en svært kraftig GPS-mottaker, og den er rask å få presis posisjon. Skyskrapere på alle sider bør ikke være noe stort hinder. Hvis du har Nokia Maps 2 på N82 er det helt likt ja. Det at det er A-GPS har ikke noe å si for prisen. A-GPS-en koster nok ikke, men du kan også deaktivere den om jeg skulle ta feil her. Du kan på forhånd laste ned kart til E66, slik at Nokia Maps ikke laster ned noe over mobilnettet. For å være sikker kan du enkelt deaktivere nedlasting i Nokia Maps 2.0. Demed navigerer du gratis mens du er i NY. Den bruker kortere tid på å finne satelitter enn de fleste andre mobiler, og har en kraftig sensor. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 E66 har en svært kraftig GPS-mottaker, og den er rask å få presis posisjon. Skyskrapere på alle sider bør ikke være noe stort hinder. Hvis du har Nokia Maps 2 på N82 er det helt likt ja. Det at det er A-GPS har ikke noe å si for prisen. A-GPS-en koster nok ikke, men du kan også deaktivere den om jeg skulle ta feil her. Du kan på forhånd laste ned kart til E66, slik at Nokia Maps ikke laster ned noe over mobilnettet. For å være sikker kan du enkelt deaktivere nedlasting i Nokia Maps 2.0. Demed navigerer du gratis mens du er i NY. Den bruker kortere tid på å finne satelitter enn de fleste andre mobiler, og har en kraftig sensor. Lenke til kommentar
simenfsf Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 E66 har en svært kraftig GPS-mottaker, og den er rask å få presis posisjon. Skyskrapere på alle sider bør ikke være noe stort hinder. Hvis du har Nokia Maps 2 på N82 er det helt likt ja. Det at det er A-GPS har ikke noe å si for prisen. A-GPS-en koster nok ikke, men du kan også deaktivere den om jeg skulle ta feil her. Du kan på forhånd laste ned kart til E66, slik at Nokia Maps ikke laster ned noe over mobilnettet. For å være sikker kan du enkelt deaktivere nedlasting i Nokia Maps 2.0. Demed navigerer du gratis mens du er i NY. Den bruker kortere tid på å finne satelitter enn de fleste andre mobiler, og har en kraftig sensor. Takker, det var vel stort sett det jeg trengte Da skal jeg iløpet av uken ta meg ut en slik en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå