Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Flasha bios - Ødelagt hovedkort?

Anbefalte innlegg

Prøvde å flashe bios på mitt hovedkort asus p5b se i går, fra windows. Programmet klarte å slette den gamle og legge inn den nye, men ikke å validere oppdateringen. etter omstart; "No signal on HDMI" på skjerm, men hørte at maskinen sveiv i gang. er det bare å kjøpe nytt hovedkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du husket og velge riktig innput på skjermen? jeg vet at min Benq 2400W må jeg velge HDMI som er det jeg bruker for at jeg skal få bilde på skjermen. for vis ikke så er skjermen helt svart. du kan jo prøve det.

Lenke til kommentar

var vell ikke akuratt lurt å reboote pc'n når den ikke paserte valideringa av bios oppdatering?

men som folk sier, prøv å restart biosen manuelt. med jumper. å nappe ut og inn bateriet er ikke å anbefale. for mange herper festene til bateriet når de gjør dette.

Lenke til kommentar

noen hovedkort er det "dorlig" kvalitet på. og sånne ting skjer på disse desverre. jeg hadde planer om å bygge en liten amd boks. desverre ble biosen herpa av at jeg skrudde av det teite bios bildet, skrudde av floppy, satte riktige spenninger, og akriverte c & q . da døde hovedkortet, er nå på repp hos datakjeden. som har alt for lite verksted i forhond til kundemasse. så de sa det tok 2(!) uker å se på det..

prøvde alt som er å prøve for å få det til å funke igjen.

ny psu

remontere cpu

resette cmos

pelle ut batt

starte uten ram

starte uten cpu (da slo ivertfall hovedkortet seg av.... )

skulle ønske det ivertfall kom feil beeps =)

får vell nytt hovedkort snart..

Lenke til kommentar

Hvis du har en kompis med et tilsvarende kort, kan du jekke ut biosen hans mens maskinen er på (ferdig bootet), sette i din egen bios, flashe, sette i biosen til kompisen igjen og så sette den nyflashede brikken inn i ditt eget hovedkort.

Det har funket de gangene jeg har gjort det selv (lillebror som flashet hovedkort med skjermkortbios etc). Bare pass på å være svært varsom så du ikke knekker noen pinner eller bruker makt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...