Tristus`- Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Hei.. Jeg skal ha med større HD i min "gamle" marskin.. Jeg har ; Pentium 3 @ 850MHz Et eller anna Ram @ 320 MB SD Win XP Home Edition IBM et eller anna @ 15 GB osv.... Men , Kan Jeg sette inn Western Digital Caviar 120 GB 2 MB Chace i denne PC`en ? -|Tristus|- Lenke til kommentar
Blib Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Det er det vel hovedkortet som bestemmer hvis jeg ikke tar helt feil...? Lenke til kommentar
Tristus`- Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Hehe Du har siklkert Rett Blib !! * Får meg en god latter av det jeg spør om * Men , Hvor finner man ut hva slags Hovedkort man har da ? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Hehe. Prøv å laste ned programmet HWInfo. Det finner ut alt slikt Lenke til kommentar
allyse Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Den maskinen klarer harddisken ganske sikkert uten jeg kan si det sikkert (har ikke prøvd selv) Før i tiden brukte jeg noe som het EZ drive (?) når jeg skulle ha de rådyre 2GB harddiskene (og da MENER jeg rådyre) i 486 en. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Det kommer an på biosen og om den er oppdatert. Sjekk biosoppdateringene hos hovedkort produsenten. Det er ingen fysisk hinder for at dette skal gå. Det finnes to begrensninger jeg kan tenke meg har spillt noen rolle på gamle bios-oppdateringer til det HK'et: 32GiB-grensen og 128GiB-grensen. Lenke til kommentar
jorlille Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 For WD sin del er nå EZ-drive inkludert i Data Lifeguard Tools (http://support.wdc.com/download/index.asp). Det blir da mulig å kjøre større disker enn det BIOSen støtter. Puttet forleden dag en 200 GB WD disk i en Compaq PIII 600 og den ble etter at Data Lifeguard Tools var installert, detektert som en 200 GB disk i Windows. Før installasjon ble den detektert som en 137 GB disk. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Det finnes to begrensninger jeg kan tenke meg har spillt noen rolle på gamle bios-oppdateringer til det HK'et: 32GiB-grensen og 128GiB-grensen. Hvem "det HK'et"? Vet du mer enn oss...? Han har jo ikke funnet ut hvilket kort det er. Det gamle Gigabyte kortet mitt hadde en max på 75GB. Finn ut hvilket hovedkort du har, og sjekk på sidene til produsenten. Så finner du nok ut av hvor mange GB du kan ha. Sjekk også BIOS-oppdateringene. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Men , Hvor finner man ut hva slags Hovedkort man har da ? Aida32 kan hjelpe deg med det. http://www.aida32.hu/aida32.php Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Det finnes to begrensninger jeg kan tenke meg har spillt noen rolle på gamle bios-oppdateringer til det HK'et: 32GiB-grensen og 128GiB-grensen. Hvem "det HK'et"? Vet du mer enn oss...? Han har jo ikke funnet ut hvilket kort det er. Det gamle Gigabyte kortet mitt hadde en max på 75GB. Finn ut hvilket hovedkort du har, og sjekk på sidene til produsenten. Så finner du nok ut av hvor mange GB du kan ha. Sjekk også BIOS-oppdateringene. Jeg vet ikke noe mer enn dere om hvilket HK den kan være. Kommentaren var kalskje litt feil-formulert, men jeg mente i hvertfall HK til PIII generellt. (Og da antar jeg med god sansynlighet at hovedkortet takler disker spm er større enn de to lavere grensene på 512MiB og 8,4GB) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Jeg vet ikke noe mer enn dere om hvilket HK den kan være. Kommentaren var kalskje litt feil-formulert, men jeg mente i hvertfall HK til PIII generellt. Mitt gammle msi815EP Pro hovedkort kan eg bruke maks 160GB disker, Kan og sette større cpu inn om eg vill. Har nå p3 1000/133, kan bruke p3 1133/133. Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Satte nettopp inn en 80GB disk i en IBM P2-400 for en kollega (BX chipsett), funket helt fint, så kan aldri tenke meg at det vil være noe problem med din PC. Det er jo som folk sier chipsettet som "bestemmer", men det bør være støtte for store disker på saken din. Andy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå