Gå til innhold

HTPC til 6-8000 kan dette være en et bra oppsett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HTPC til 6-8000 kan dette være en et bra oppsett?

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=78217

 

Skal brukes hovedsaklig til film og musikk.

 

Noen som har tips om forbedringer.

 

Kunne også tenkt meg kabinettet i stål finish siden mine andre hifi produkt er i stål finish.

 

Hovedkortet har onboard GPU, så lurer egentlig på om du trenger et dedikert skjermkort?!

 

Tror prosessoren klarer å håndtere dekodingen av h.264 filer osv?!

Lenke til kommentar

Har forresten valgt så og si de samme komponentene som deg i mitt planlagte oppsett.... :p

 

Skal klare jo ta hardware dekoding det dedikerte onboard skjermkortet....

 

I dag bruker jeg en desktop, med E6600 2.4Ghz(@3.0Ghz) CPU og et 8800 GTS 640MB GPU med DVI ut til å se .mkv filer i 1080p og DD/DTS. Fungerer kjempe bra det....

 

Da er det cpuén som gjør jobben og onboard coax lyd på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Det stemmer at CPUen vil klare dekodingen av h.264 alene.

Men et dedikert skjermkort med støtte for UDV (f.eks ATI 3450) vil avlaste CPUen, og redusere strømforbruk/varmeutvikling.

 

Intel kommer forøvrig snart med hovedkortene basert på G45 chipsettet som støtter UDV.

(http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1967417;c:0;b:0) Ville ventet på dette.

 

Mn støtter UDV alle video dekodinger og hva med software for avspilling, vil det fungere uavhengig av hvilke program du bruker?

Og hvor godt fungerer dette i feks linux? Er det kanskje ikke "tryggere" å la CPU gjøre jobben, for å gardere seg? (bare min egen skepsis som svirer her)

 

Har lest en god del, mn er ikke helt sikker jeg! :) Det jeg stoler på er det andre erfarer og formidler via fora som dette, det er dere som står bak mine valg vettu ;)

Endret av ysoligard
Lenke til kommentar
Jeg ville beholdt CPUen, og hatt skjermkortet i tillegg. Så har du støtte for begge deler.

 

Det er per i dag dårlig støtte for UDV hardware i linux. Forhåpentligvis endrer dette seg når Intel kommer med G45 brikkesettet.

 

Ja, spørs om en skal ta seg i nakken å vente på det "ICEDALE" kortet.....Ser Amentio skal få det inn 24.07.08, mn det er ikke sikkert at stemmer...

 

Mn hvis en har HK med onboard gpu med hdmi/dvi så trenger en vel strengt tatt ikke dedikert skjermkort, dog hvis en har en bra cpu?

 

Har desktop fra før så denne skal kunn brukes som media senter.

Lenke til kommentar
Jeg ville beholdt CPUen, og hatt skjermkortet i tillegg. Så har du støtte for begge deler.

 

Det er per i dag dårlig støtte for UDV hardware i linux. Forhåpentligvis endrer dette seg når Intel kommer med G45 brikkesettet.

 

Ja, spørs om en skal ta seg i nakken å vente på det "ICEDALE" kortet.....Ser Amentio skal få det inn 24.07.08, mn det er ikke sikkert at stemmer...

 

Mn hvis en har HK med onboard gpu med hdmi/dvi så trenger en vel strengt tatt ikke dedikert skjermkort, dog hvis en har en bra cpu?

 

Har desktop fra før så denne skal kunn brukes som media senter.

 

 

Nå er release datoen på Intel "Icedale" G45 flyttet fra 24.07.08 -> 28.08.08

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...