Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lastestativ VW Touran 2005 modell

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det er mulig å montere lastestativ på en VW Touran 2005 modell? Altså på en bil uten takrails..... En del biler har jo slike festepunkter i renne på sidene - og jeg lurer vel da egentlig på om Touran har dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker lastestativ på min bil og den har ikke noen renner på taket.

Helt vanlig flatt tak.

Det festet på kanten av taket, og går under pakningen til døren.

Dette er da orignalt utstyr til min bil, kanskje det finnes noe slikt til Touran også?

Og man ikke kan bruke vanlige lastestativ.

Lenke til kommentar
Finnes det Touran'er uten rails? Har jeg aldri sett. Trodde dette var std, enten sorte eller blanke.

Jada, det finnes uten rails skjønner du. Det var i grunn derfor jeg spurte da.. Men jeg har fått svar fra VW på at det går helt fint å ettermontere dette :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Javel, da vet jeg det! Sjekket specs for Touran (fra Møller) før jeg skrev det over, og her står det at rails er standard på alle varianter. Men din er kanskje bruktimportert? Eller har det ikke vært slik hele tiden. Hva koster det å ettermontere da?

Edit: På min Golf III kan man, når dørene er åpne, trekke ned toppen av dørpakningene. Her vises et par trekanter, og når man setter på takbøyler, skal festene for disse plasseres mellom disse trekantene. Vet ikke hvordan man fester bakre takbøyle på en 3-dørs, min er 5 dørs, det monteres en bøyle mellom fordørene og en mellom bakdørene. Synes det er en dårlig patent, dersom man strammer festene litt for mye, bulker taket seg.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...