B1ny Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Nå begynner det å nærme seg fullt beger. Mottott i går ett inkassovarsel fra Lindorff på en MTU faktura med forfall 220608. Hvor de prøver seg med at "Grunnet en teknisk feil hos underleverandør og i vårt system ble dessverre vedlagte faktura sendt ut med forsinkelse. Betalingsfristen er derfor forskjøvet 2 uker fram i tid. Vi beklager dette. Ved spørsmål send gjerne en mail til [email protected] og vi vil ta kontakt tilbake. Med vennlig hilsen Lindorff Fakturaadministrasjon" Inkassovarselet er lagt til 57 i gebyr i tillegg til det opprinnelige beløpet. Sendte en mail hvor jeg opplyste om at jeg hverken hadde mottatt noen faktura eller purring. Og at jeg igår forsøkte laste ned fakturaen fra mine sider men har fortsatt ikke mottatt noen faktura. Og at jeg ikke kom til å betale ei krone før jeg har mottatt denne. Og at jeg heller ikke kom til å betale purre gebyret på kr 57,- Jeg forsøkte også i dag å laste ned fakturaen på nytt men det er fortsatt ikke kommet noen mail. Regner det som usannsynlig at jeg er eneste som har vært utsatt for dette, tror vel heller det gjelder resten av 100% av kundegrunnlaget også. Hvorfor er det ingen som har skrevet noe om dette her på forumet og hvordan har det gått med dere andre? Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg fikk noe liknende av MPX en gang. Jeg sendte de en mail, og det ordnet seg. Men vær forsiktig, det er deg det går utover, ikke de. Det kommer på rullebladet ditt, så ta tak i det med en gang Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Inkassovarsel er ikke det samme som en inkassosak. Får ikke noen bet.anmerkning før saken blir oversendt inkasso. Ettersom MTU ser ut til å ha factoringavtale med Lindorff er det dog kort vei til inkasso hvis man ikke tar kontakt innen forfall på inkassovarslet. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg mottok også en inkassovarsel i går fra MTU/Lindorff. Står akurrat det samme som i brevet ditt, og jeg har ALDRI mottat en faktura fra MTU. (Skiftet over til onecall igjen, etter å ha vært i MTU i 1 måned, drittselskap!) De skal nok få høre det fra meg, jeg nekter også å betale det beløpet som står i "den fakturaen" de har sendt, siden det ikke har fungert og nettet har vært ustabilt! Jeg fikk ikke det jeg betalte for. Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Har sendt mail til Lindorff med kopi til MTU, og fått bekreftelse på mottak fra begge. Men tror ikke jeg gidder mer av tullet deres nå, bytter nok leverandør iløpet av noen dager. Er det noen som har erfaring med bortportering fra MTU? Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Har sendt mail til Lindorff med kopi til MTU, og fått bekreftelse på mottak fra begge.Men tror ikke jeg gidder mer av tullet deres nå, bytter nok leverandør iløpet av noen dager. Er det noen som har erfaring med bortportering fra MTU? Jeg har også erfaring fra dette faktisk! Ble så lei av MTU at jeg ville bytte til onecall. Det var ikke så enkelt som man skulle tro, jeg meldte meg inn i onecall og tiden gikk. Jeg kontaktet onecall, og de sa de ikke kunne gjøre noe før MTU godkjente porteringe, og det brukte de vanligvis utrolig lang tid på! Et råd, bytte fra mtu så fort som overhodet mulig. Makan til drittbedrift har jeg aldri vært borti. Lenke til kommentar
sforum Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Har sendt mail til Lindorff med kopi til MTU, og fått bekreftelse på mottak fra begge.Men tror ikke jeg gidder mer av tullet deres nå, bytter nok leverandør iløpet av noen dager. Er det noen som har erfaring med bortportering fra MTU? Jeg har fått portert ut i fra MTU. Men det gamle SIM-kortet er fortsatt aktivt. Logger jeg inn på mine sider hos MTU står det også der som aktivt. Dette er jo ingen problemer i og med trafikk inn til meg selvfølgelig blir routet til det nye simkortet. Samme gjelder OneCall. jeg står fortsatt som aktiv kunde der selv etter portering. Noen som vet omd ette spiller noen rolle? Feks om jeg vil portere nummeret inn igjen ved en senere anledning..? Lenke til kommentar
Djmolvi Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Inkassovarsel er ikke det samme som en inkassosak. Får ikke noen bet.anmerkning før saken blir oversendt inkasso. Ettersom MTU ser ut til å ha factoringavtale med Lindorff er det dog kort vei til inkasso hvis man ikke tar kontakt innen forfall på inkassovarslet. Jeg har ringt til MTU og spurt om faktura tilsammen 2 ganger. Og mener at det ikke er lindorf som har fakoring, siden det stå ikke på faktura. Kanskje jeg tar feil. Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg bestilte portering til Telenor idag. Kom rett igjennom til kundeservice. Ventet maks 10 sekunder, fikk ei jente som fiksa og ordnet og var så hyggelig, sikkert søt også Det er litt deilig å vite at hvis du trenger hjelp eller er missfornøyd med noe så er det bare å ta en telefon, så ordner ting seg. Så får det heller koste noen hundrelapper i måneden. Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Nå har MTU kommet med ett nytt punkt under Min Side, "Fakturainnstillinger". Jeg gikk inn der og sjekket gjennom hva som stod der og bekreftet. Så prøvde jeg å bestille faktura utskrift for 4 gang, har vel ikke noen tro på at det kommer noe nå heller men... Driver ikke MTU også med bredbånd? Vet ikke helt om jeg hadde turt bestilt bredbånd av dette firmaet.... Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Det var ingen lett sak å få tak i mtu kundeservice! Prøvde å ringe flere ganger, og ventet i minst 30 minutter. Men neida, her ville ingen svare. Da tok jeg kontakt med lindorff, og de skulle sende meg en kopi av en ny faktura på mail med en gang, og fjerne gebyret. Bra lindorff! Hvertfall noen som klarer å gjøre jobben sin. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Inkassovarsel er ikke det samme som en inkassosak. Får ikke noen bet.anmerkning før saken blir oversendt inkasso. Ettersom MTU ser ut til å ha factoringavtale med Lindorff er det dog kort vei til inkasso hvis man ikke tar kontakt innen forfall på inkassovarslet. Jeg har ringt til MTU og spurt om faktura tilsammen 2 ganger. Og mener at det ikke er lindorf som har fakoring, siden det stå ikke på faktura. Kanskje jeg tar feil. Det pleier å stå på fakturaen, ja. Mulig de kun har inndrivelse av fordringer som ikke blir betalt ved forfall. Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg fikk noe liknende av MPX en gang. Jeg sendte de en mail, og det ordnet seg. Men vær forsiktig, det er deg det går utover, ikke de. Det kommer på rullebladet ditt, så ta tak i det med en gang "Det kommer på rullebladet ditt.. " Neida, det gjør det aldeles ikke. OM du unnlater å betale en inkasso KAN den bli registrert i registre for betalingsanmerkninger, og der kan anmerkningen stå i MAKS 4 år, uansett om den da er blitt betalt eller ikke. Og om den betales innenfor disse 4 år skal den umiddelbart fjernes fra registrene. Dette er IKKE det samme som ditt kriminelle rulleblad! Skjerpings.. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Har en følelse at han ikke mente det kriminelle rullebladet, men heller det økonomiske. Får man betalingsanmerkninger kan det bli vanskelig å få lån og kreditt. Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Det var ingen lett sak å få tak i mtu kundeservice! Prøvde å ringe flere ganger, og ventet i minst 30 minutter. Men neida, her ville ingen svare. Da tok jeg kontakt med lindorff, og de skulle sende meg en kopi av en ny faktura på mail med en gang, og fjerne gebyret. Bra lindorff! Hvertfall noen som klarer å gjøre jobben sin. Har ikke fått noe svar fra Lindorff på min mail enda, men regner med at dette er noe de er vant til nå så det går vel helt rutinemessig. Kopien som gikk til MTU kommer det vel svar på rundt samme tid som jeg får første faktura fra Telenor Driter egentlig i det nå som jeg har bestilt portering, bare jeg får bilaget til regnskapet så betaler jeg bare det de vil ha, uten at jeg gidder bemerke det en gang til. Eneste forskjellen er at hvis de ikke gjør det realt, så får de aldri eventuelt se meg igjen som kunde, så det er opp til dem. Lenke til kommentar
Klogdor Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Har en følelse at han ikke mente det kriminelle rullebladet, men heller det økonomiske. Får man betalingsanmerkninger kan det bli vanskelig å få lån og kreditt. Men betalingsanmerkning får man først når saken går til forliksrådet/du får en dom på det er selv slurvete og har kommet nært at det har blitt sendt forliksrådet et par ganger, men har 0 anmerkninger. Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Dæven.... glad jeg fant denne tråden (og flere!!). Skulle til å bytte til MTU fastpris i dag, men det utgår med høye kneløft etter kun 3 minutter lesing her! Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Fortsatt ikke fått noe svar på emailen jeg sendte til Lindorff så jeg ringte de idag. De sendte meg en faktura kopi og jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte betale purregebyret. Men på fakturaen ser jeg at det er lagt til etableringsavgift, mener da at de reklamerte med 0 kr i etablering når jeg tegnet da men. Samme pokker, har fått bekreftet portering til Telenor 4 august, og hvis det går i orden og jeg kommer meg ut så er jeg happy jeg. Lenke til kommentar
Glow Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Jeg har opplevd nøyaktig det samme som dere! Ga meg med MTU etter 2mnd der jeg kanpt kunne bruke mobilen pga. feil og mangler på nettet og det som var. Betalte en regning på 38,- etter porteringa til Telenor og takka for meg, aldri mer. Hadde jo ikke brukt abbonementet så mye og det var jo inkludert en hel del gratis ringeminutter og sms. Så dumper denne regninga ned i posten på 270 + 57,- i purregebyr fra Linidorff. Etter en mail til MTU så får jeg beskjed om at de skal slette purregebyret og at de legger ved mine ubetalte fakturaer. Da ligger det plutselig ed en faktura på 308,- og en på 45,- Hva var da den på 270,-?? No de dikta opp?? Så på 2mnd vil de egentlig ha det til at jeg skal betale nærmere 700,- og jeg som knapt bruker telefonen!! Det har blitt noen mailer fram og tilbake med MTU, men de svarer ikke på det jeg spør om. Oghver gang jeg logger meg inn på mine sider hos MTU(som fortsatt går an) så er det nye forbrukstall på mitt oppsagte abbonement. I går kom på toppen av alt en betalingsoppfprdring på de 270+57(den MTU skulle slette), den var nå blitt til 555,-. Men jeg gir meg ikke. MTU som leverte en så dårlig tjeneste skal ikke få fem øre fra meg uten at de kan dokumentere at jeg faktisk har brukt telefonen for de beløpene de krever!! Og de som sitter på Kunderservice og svarer på mail klarer ikke å svare på de enkleste ting selv om jeg har oppgitt spørsmålene punktvis... Har dere andre gitt etter og betalt?? Tror jeg må ringe Lindorff også for jeg viil ikke ha betalingsanmerkninger pga MTU sitt rot og vas. Lenke til kommentar
lektormoe Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jepp. Hele MTU-affæren har vist seg å bli en kostbar lærepenge for meg. Har for tiden to regninger fra MTU og Lindorff på hhv 626 kroner og 311+inkassosalær. Jeg hadde fastpris hos MTU fra 24. April til 2. Juni. Mottok ingen faktura, utover de nevnte inkassokravene. har MTU i det hele tatt lov til å sende slike krav uten å spesifisere hva de faktisk tar betalt for? Og burde det ikke være mulig å kreve hele perioden refundert? MTU leverte aldri den tjenesten jeg forventet av et seriøst mobilselskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå