guzzi1972 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg har en Bærbar som jeg benytter på jobb, på skole og hjemme. Dette medfører at jeg har tre ulike oppsett på denne til nettverkstilkobling. For å kunne kommunisere med de andre PC'ene må jeg sette opp nettverksinnstillinger for hvert eneste LAN og dette medfører 2 oppstarter hver eneste gang, hvis jeg ikke husker å sette innstillingene før jeg avslutter en økt. Noe som sjelden skjer... :o Jeg benytter Win98SE. Er det mulig å gjøre noe slik at jeg kan velge oppsett ved oppstart? (A-la menyen jeg får ved å trykke F5 ved oppstart?) Lenke til kommentar
ojoj Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Japp det fins. Feks Multi Network Manager. Her kan du lagre mange forskjellig oppsett, og velge det ved oppstarten. Søk på google eller se på download.com Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 du kan også lage forskjellige hardwareprofiler for de forskjellige stedene du bruker laptopen din trådløst. når dette er gjort kan du velge hvilken profil som startes avhengig av hvor du er. brskrivelse på hvordan det gjøres finner du her: her Lenke til kommentar
guzzi1972 Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Dette gjelder vel i utgangspkt win2k? Jeg har som kjent 98SE... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 jeps. tok utgangspunkt i at du hadde windows 2000. er litt usikker på hvordan det gjøres i windows 98, men er sikker på at det gjøres på en lignende måte der.... Lenke til kommentar
Sjodalf Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Dette gjelder vel i utgangspkt win2k? Jeg har som kjent 98SE... bytt til win2k !! Lenke til kommentar
dilldall Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Netswitcher er et program som kan løse problemet. Jeg bruker det på xp så jeg kjenner ikke til om omstart er nødvendig på 2000/98SE men her kan man endre nettverk kun med et enkelt tastetrykk fra systray. Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 ¿Que? Er det ikkje berre å bruka DHCP overalt, då? Eller er eg berre bortskjemd, som brukar Linux? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Ganske: når en skal logge seg på et nettverk er det ikke 'bare å bruke DHCP'. selv om dette er den enkleste måten å administrere ip-adressering på et nettverk er det ikke selvsagt at dette brukes. hvis det ikke er dhcp på et nettverk er det dessuten lite en kan gjøre med det selv (på skolen, jobb og lignende) da de færreste løper rundt med admin-kontoer hvor enn de ferdes. det går forresten helt fint ann å bruke dhcp på linux også. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Nå begynner det å bli en stund siden jeg brukte win98, men må man restarte for å endre ip-adresse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå