Gå til innhold

Directx installasjon feiler


Anbefalte innlegg

Min maskin:

CORE 2 DUO T7250 2.00GHz, 800,2M

4 GB Ram

160GB Harddisk

NVIDIA® GeForce Go 8600 GT 256MB

Vista Home Premium (32Bit)

 

Når eg skal spille ett spill som krever directx 9 og/eller 10 så får eg opp en melding som sier att spillet ikke finner en directx fil. Og ved installasjon av directx så kommer denne meldingen opp:

A cabinet file necessary for installation cannot be trusted. Please verify the Cryptographic Services are enabled and the cabinet file certificate is valid.

 

Er det en måte eg kan få kabinett fila/filene til å bli stolt på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meg bekjent skal man "ikke" installere DX90b på Vista.

Vista's native DX10 har bakoverkompabilitet til å kjøre DX9 - DX8 osv.

Hørt om flere som har fått "ødelagt" sin directx i Vista av samme årsak . Fix er vanskelig da det ikker er noen reinstall mulighet av DX10 iform av til eksempel en frittstående dx10 installer. Så jeg gjetter på at en repair av Vista installasjonen er enkleste mulighet.

Lenke til kommentar
Eg har hatt problem med directx fra første dag uten å ha installert noen eldre directx.

 

Du sier jo :

Og ved installasjon av directx så kommer denne meldingen opp:

A cabinet file necessary for installation cannot be trusted

Da har du etter hva jeg forstår startet med DX90b installasjon fra spill cd e.l.

Lenke til kommentar

Eg har spill filene på den eksterne harddisken. Spillene har blitt innstallert fra en annen maskin. Eg fikk denne melding en når eg skal starte Heroes 5

---------------------------

H5_Game.exe - Finner ikke komponent

---------------------------

Programmet kan ikke starte fordi d3dx9_25.dll ikke finnes. Det problemet kan la seg løse ved å installere programmet på nytt.

 

og denne når eg skal starte crysis:

---------------------------

Crysis.exe - Finner ikke komponent

---------------------------

Programmet kan ikke starte fordi d3dx10_34.dll ikke finnes. Det problemet kan la seg løse ved å installere programmet på nytt.

 

Egf har søkt på maskinen etter filene men finner de ikke, har også søkt etter directx på maskinen ute resultat. Så det første til att eg prøvde å installere directx.

Lenke til kommentar

Eg fant en d3dx9_26.dll i en av spill mappene mine og kopierte filen til en av de andre mappene mine ga ga filen navn til d3dx9_25.dll så den virker til spillet :D

Så nå må eg bare spille for å se om den funker i resten av spillet.

Men hvordan eg skal få til d3dx10 delen vet eg ikke om det hjelper å ta 9 om til 10.

Lenke til kommentar
Meg bekjent skal man "ikke" installere DX90b på Vista.

Vista's native DX10 har bakoverkompabilitet til å kjøre DX9 - DX8 osv.

 

Hmm, var det ikke slik at DX10 IKKE var bakoverkompatibel med DX9 og nedover...

 

Høres ut som du har en gammel versjon at nieren, har du prøvd å laste ned de siste driverene

 

Vista kommer default med Directx 10 og Directx 9.0L i operativsystemet (L for Longhorn) og skal i teorien støtte alle DX9 spill og DX 9.0L kjøres da. 9.0L bør ta seg av bakoverkompabiliteten til eldre DX på samme måte som 9.0c gjør under XP.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...