Gå til innhold

Games for Windows Live gratis (PC)

Anbefalte innlegg

Nå får pcfolkene onlinetjeneste gratis og gratis "pirat" spill.

Spillverden blir bare mer og mer tragisk

QQ more, I win, you lose. Velg PC, velg seier ;)

Velge seier? PC fronten ser ut til å ha tapt seg i det siste spør du meg, svært få stor spill kommer, foruten de som har vært på konsoll allerede eller rett og slett egner seg bedre til mus og tastatur.

Tjah, spørs hvordan du ser det... Spill som mount & blade vil jo aldri komme til konsoller, PC verden er rett og slett så mye større... Open source!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel snakk om å ikke lengre ta penger for en tjeneste som i utgangspunktet VAR gratis.

Og svært svært mye av grunnen til at konsoller ble laget i utgangspunktet var for å hindre/begrense pirat spill så de kunne tjene mere penger... Altså blir det litt teit å klage over at den muligheten er tilstede for pc når du selv har valgt å betale for noe som ble laget for å forhindre at du skulle få tak i gratise spill, lovlige og ulovlige.

Lenke til kommentar

Hvorfor er pc win? Er det piratspill som er win, eller er att pc er likksom "billigere" enn konsoller, eller er det bare fordi pc har best grafikk? Ja men da må jeg få vite av "ekspertene" hvor mye jeg må ut med for å slå 360/PS3 grafiskt da...

Kan ta ett lite eksempel. Gears til pc krever faktisk veldig mye mer enn til 360

Og ja jeg har spilt Gears til pc på high og det er faktisk helt likt mellom Gears til pc og 360, merkeligt da highpc koster mer enn 360..

Har flere spill enn det spillet som mer mye mer etterlengtet som for eks God OF War 3, Gears 2 osv

håper dem kan sette ned prisen på gold til 360 noe jeg tviler dem gjør!!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Velge seier? PC fronten ser ut til å ha tapt seg i det siste spør du meg, svært få stor spill kommer, foruten de som har vært på konsoll allerede eller rett og slett egner seg bedre til mus og tastatur.

Tjah, spørs hvordan du ser det... Spill som mount & blade vil jo aldri komme til konsoller, PC verden er rett og slett så mye større... Open source!

Mount and blade er ikke open source. Faktisk er svært lite open source, iallefall det man prøver å tjene penger på siden det åpner for at alle kan kompilere det selv uten å betale ett øre til de som har jobbet hardt med det.

Men kan du fortelle hva som er så mye større med PC verdenen? Har både PC og xbox selv, og må innrømme at det så og si kun er blizzard og noen få andre som greier å fenge når det kommer til PC.

Lenke til kommentar

PC har jo rett og slett et mye større modding-samfunn enn konsollene har. På den måten kan spill med en mer åpen kode leve lengre. Det finnes et utall maps og mods til spill som f.eks. Crysis. Slike gjennomførte editorer er vanskelige å få til på konsoll (mye på grunn av at PC'en har mus og tastatur som gjør det mye enklere å bruke). I tillegg har man MMO-spill som, samme hvor mye man måtte hate dem, er kommet for å bli. Spillserier som Unreal Tournament, Call of Duty, storspill som Mass Effect, Crysis, samt diverse rollespill og strategispill slippes da alltids i ny og ne på PC. Grunnen til at PC har tapt seg er fordi mange rett og slett ikke gidder å lage spill til den på grunn av all piratkopieringen. Et trist faktum. Det finnes fortsatt mange gode spill på PC, men ofte velger utviklere å lage konsollversjonen først, da de vil selge mer på dette. Etterpå kommer en PC-versjon - som ofte da har bedre grafikk, kontroller, og nye features som konsollversjonene ikke har (enten fordi konsollversjonene kanskje ikke takler det, eller fordi utviklerne bare ikke implementerte det fra før).

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...