GoldenBoys Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Er på utkikk etter bruktbil som bruker lite på mila, noe som Renault Clio f.eks Noen som har forslag på andre lignende biler som bruker veldig lite på mila? Lenke til kommentar
HellsBells Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Er på utkikk etter bruktbil som bruker lite på mila, noe som Renault Clio f.eksNoen som har forslag på andre lignende biler som bruker veldig lite på mila? Har selv en Audi A2, som om en kjører vanlig, og holder fartsgrensene bruker så lite som 0,3 på mila. Lenke til kommentar
otis Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 En veldig gammel, men fin Volkswagen Polo med 0,9 liters motor, får du ikke over 0,4 l/mil. Men det var ingen til salgs på finn.no eller på autodb.no Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Alle små biler bruker lite bensin. Slike mopedbiler bruker aller minst, og de går gjerne på diesel. Lenke til kommentar
Kalkveien Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 A2 1.4 TDI er å anbefalle! God bil med god plass til 4 og bagasje. Går som ei kule, veier bare rett over 800Kg! Ruster heller ikke, aluminium ramme og karosseri. Bruker ca 0,35 med to i bilen og blandet kjøring. Slipper faktisk ut mindre Co2 og bruker mindre drivstoff enn Prius fra samme årstall!!! Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 A2 1.4 TDI er å anbefalle! God bil med god plass til 4 og bagasje. Går som ei kule, veier bare rett over 800Kg! Ruster heller ikke, aluminium ramme og karosseri. Bruker ca 0,35 med to i bilen og blandet kjøring. Slipper faktisk ut mindre Co2 og bruker mindre drivstoff enn Prius fra samme årstall!!! Sikkert en fin bil.. Helt til du skal selge den igjen. Lenke til kommentar
HellsBells Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Sikkert en fin bil.. Helt til du skal selge den igjen. Det siste året har bare prisen på brukte A2er steget, så penger igjen får man. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Sikkert en fin bil.. Helt til du skal selge den igjen. Det siste året har bare prisen på brukte A2er steget, så penger igjen får man. Er det noen som i det hele tatt kjøper noen av de 30-40 A2'ene som er til salgs i landet altså? Jeg ville nemlig tro at en A2 er veldig tungsolgt og du derfor kan "brenne inne" med den i ganske lang tid. Endret 25. juli 2008 av Sluquet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Tenker du på helt ny? Eller gammel? Skulle jeg kjøpt en ny småbil, ville Polo 1.4 TDi eller Bluemotion være aktuelle. Et annet alternativ er Corsa 1.3 CDTi. Selv om nye små bensinmotorer også er økonomiske i drift, er nok diesel litt lavere i forbruk. Skulle jeg kjøpe en brukt/gammel bil, ville jeg gått for en liten bensinmotor, av to årsaker: Det er dårlig utvalg i gamle småbiler med diesel. Man må regne med høyere vedlikeholdskostnader med en gammel dieselmotor enn med en ny. Lenke til kommentar
HellsBells Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Sikkert en fin bil.. Helt til du skal selge den igjen. Det siste året har bare prisen på brukte A2er steget, så penger igjen får man. Er det noen som i det hele tatt kjøper noen av de 30-40 A2'ene som er til salgs i landet altså? Jeg ville nemlig tro at en A2 er veldig tungsolgt og du derfor kan "brenne inne" med den i ganske lang tid. Fra å være to A2er i gata for et år siden når vi kjøpte A2 - Er det nå stort sett fem A2er her. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Ford Fiest TDCi bruker ikke så veldig mye heller. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Tråbil Opel Corsa hadde vel en 3 sylindra 1 liter en gang. Dau som ei skurefille, men sniffa bare drivstoff. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Har ikke Corsa fortsatt Z10XE-motoren? Omtrent samme design som Z12XE, bare med 3 sylindre (mot 4 i -12-). Den har dermed registerkjede, og man slipper remskifte, som er et skikkelig pes på for eks Fords Zetec 1.25 l Fiestamotor. Uansett, den går dårlig. Jeg har bare hatt den som leiebil i utlandet, den klarer ca 150 på flata, ca 185 i fritt fall (laaaang nedoverbakke), men i motbakker sliter den med å holde 120 (rødstrek i 3. gear). For norske forhold er den tilstrekkelig, men ikke mer. Lenke til kommentar
Vip3r Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Gi meg en prisklasse, så skal du altis få flere alternativer:) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Smart-bilene Ford Ka 1,3l Fiat 500 bare for å nevne noen... Lenke til kommentar
Swe Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Mini Cooper D? Drar 0,39 l/mil på blandet kjøring, og har ganske underholdende kjøreegenskaper regner jeg med. EDIT: Eventuelt BMW 118d. Ikke noe fyrverkeri av en bil akkurat, men drar hyggelige 0,45 l/mil i hvert fall. Endret 28. juli 2008 av Swe Lenke til kommentar
arw*1 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Toyota Yaris 1,4 D. Kåret til den "grønneste" bilen av CNN (foran f.eks. Prius). Ligger helt på topp i alle driftssikkerhetsundersøkelser. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Sikkert en fin bil.. Helt til du skal selge den igjen. Det siste året har bare prisen på brukte A2er steget, så penger igjen får man. Er det noen som i det hele tatt kjøper noen av de 30-40 A2'ene som er til salgs i landet altså? Jeg ville nemlig tro at en A2 er veldig tungsolgt og du derfor kan "brenne inne" med den i ganske lang tid. A2 var forut for sin tid. På den tiden den kom, var ikke en liten, kjekk, spesiell familiebil så veldig intressant. Nå om dagen er ting annerledes, og A2 passer bedre inn. Så jeg har ikkenoe tro på at disse er tungsolgte. VW Fox er vel den mest sparsomlige bilen du kan finne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå