sxs Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 En venn av meg var til legen forleden, og møtte en turnuslege. Ifølge han ble han ekstremt betatt av henne. Nå spørr han meg om råd? Om han skal sjekke henne opp eller ikke. Har absolutt ingen erfaring med dette, så hva skal jeg si til han? Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 be ham om å spørre en annen som har erfaring om råd og ikke deg. 8D Nå vet jeg ikke hva en turnuslege er, men så lenge han ikke er under behandlig av legen, så kan de innlede et forhold? Ellers så er det strengt forbud for lege og pasient å ha et forhold? Iallfall ikke et seksuelt et. Han kan jo sjekke opp navnet hennes, finner ut hvor hun bor hen, finner ut om de har noen fellesvenner 8P Finner ut når hun har lunsj og kanskje tilfeldigvis gå på samme kafé. 8D Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Turnuslege er strengt tatt ikke lege engang Greit, de har graden can.med men de mangler "fagbrevet". Går nok greit det, fyr på. Hun skal jo bli lege så hun har jo tydeligvis "brains" and the looks Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Worst case scenario: "Rejected". Så kameraten din har ingenting å tape. Er bare for han å spørre henne ut. Lenke til kommentar
thaislap Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Dersom denne legen er i turnus, antar jeg at hun er rundt 24+. Og vennen din er voksen? Jeg tror ikke det holder særlig om han er 17 år, nydusja og kåt liksom. Men en lege er som alle mennesker, du skal ikke sjekke opp jobben eller statusen, du skal sjekke opp dama. Nå er det slik at med en lege vil jeg tro kanskje øker lista litt mer framfor en bibliotekar eller hun derre som jobber på kafeen. En lege er i intim kontakt med mennesker hver dag og opparbeider seg et lite skjold som kan være vanskelig å penetrere, og det kalles "Jeg-dater-ikke-pasienter-skjoldet". Den har vi alle sett eller hørt om, og det er ingen myte. Men hadde jeg virkelig vært betatt av denne legen, så hadde jeg spurt rett ut om hun kanskje ville være med å ta en kaffe eller noe i lunsjen. Det eneste han har å tape, er å sitte i etterkant og lure på om han burde ha spurt henne eller ikke. Hadde scenarioet vært at han hadde truffet henne privat, altså utenfor arbeid, så ville settningn vært mer "normal". Lenke til kommentar
Blindgate Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Sjansen for at hun er med på noe somt helst er mikroskopisk, ettersom hun ikke vil risikere å gjøre noe galt som kan legge karrieren i grus. Lenke til kommentar
sxs Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Han er 19, har god jobb og veldannet. Men var usikker på dette med leger og pasientforhold, men som dere sier er hun ikke lege enda:P Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Rett meg hvis jeg tar feil, men det er da ingenting i veien selv om hun er lege. Greia er at helsepersonel ikke skal utnytte sin posisjon og tillitt til å oppnå ting hos pasienten, men så lenge han tar initiativ er det jo ingen problemer. Helsepersonel må jo også ha lov til å ha en kjæreste og noen venner de også Riktignok bør man unngå be de ute i en tillitssituasjon. Det blir liksom litt feil å gjøre slikt når man er på en legetime ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå