Gjest medlem-23990 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg installerte mitt nye 9700 på mitt MSI K7T266Pro for noen dager siden. Det funket helt fint en stund, men så begynte det å klikke. XP sa at skjermkortet var grunnen til ustabilitet. Det klikka etter jeg hadde startet opp CS, når jeg klikket på "Create Game" i LAN game. Ellers, i vanlig windows så klikka dataen og starta på nytt. Deretter, mens jeg letet etter en file med Search kommandoen, så klikka skjermkortet fullstendig. Hele skjermen gikk beserk og alt ble helt rart, kunne ikke lenger se noen ting på skjermen. Restarta, og da hadde jeg a"artifacts" på skjermen, selv under BIOS og oppstart. Dette kalles også "korrupsjon" av signalet... Jeg hadde et likt problem med mitt andre skjermkort, radeon 7200 AiW. Jeg måtte sende den inn til ATi for reparasjon på garantien, og fikk tilsendt et nytt ett siden de sa at de ikke fant noe feil med det. Nå bruker jeg dette kortet i dataen min, og jeg håper at jeg ikke må sende 9700 kortet inn til ATI... Noen som vet hva i helvete som foregår her? Har hørt noe om strømforsyning som kan være årsaken, at jeg kanskje ikke har nok (min er 320W tror jeg, står ikke ordentlig på den, men det står 320V på den et sted)... Men det rare er at med det gamle kortet som klikka, som jeg sendte til ATI, jeg prøvde det i dama sin PC, og det samme oppstod da... Så da var det noe feil med kortet altså. Har ikke testet 9700en i hennes data enda, men kommer kanskje til å gjøre det i kveld for å finne ut om 9700en er ødelagt og må sendes inn til garanti-reparasjon... A little help? Specs: MSI K7T266Pro AMD 1.4GHz GEIL 512MBx1 DDR PC2700 320W PSU ATI Radeon 7200 AiW 32MB DDR(innstallert nå) [OEM Radeon 9700] (problem) VIA 4.43 drivere (tror jeg...) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Hva med å prøve forskjellige skjermdrivere? 3.2 har jeg hørt har noen problemer med CS. Prøv 3.1 3.0 eller de driverene som fulgte med. Eller prøv alle drivere du ikke har prøvd. En evt. systemgjenoppretting eller reformatering vil kanskje hjelpe og. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 :-? 1. Legg inn VIA Hypherion 4.46 som nylig har blitt lansert. 2. Legg inn de nyeste skjermkortdriverne, nummer 3.02 tror jeg de heter. 3. Hvis dette ikke funker bør du ta en sjekk på AGP volten og eventuellt minske strømuttaket, dvs. at du bør kople fra kabinettvifter som er overflødige. 4. Funker ikke dette kan det godt være at kortet er defekt.... Du har garanti på det! Lenke til kommentar
Yoopey Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Når man får artifacts på bios nivå, kan det ikke være et driver problem dah. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Dette er bare et problem med det kortet... Jeg kjører radeon 7200 kortet i den nå og det går helt greit. Har spilt masse CS (mot bots... har ikke internett i leiligheten...) og ingen problemer. Jeg har lest litt på rage3d.com og det står at man skal prøve å sette opp AGP volten til 1.7 eller 1.8.... Det bare skremmer meg litt at dette skjedde med mitt forrige skjermkort (men det nye bytta kortet funker helt fint...?)... Har bare prøvd å installere med driverene som kom med kortet siden jeg ikke kan laste ned de nye driverene, pga mangel på internett hos meg (sitter på skolen nå..). Men dette har ikke noe med drivere å gjøre, kortet mitt viser jo sorte prikker under oppstart og så blir hele skjermbildet rart og "korrupt" når jeg kommer inn i Windows... Lenke til kommentar
Pera688 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg har også problemer med mitt Sapphire 9700 pro, har msi-kt266pro2-ru. Artifacts i bios og 3-d funker ikke i det hele tatt, en kompis av meg har samme hovedkort og det går til h... der også. Er det noen som har dette hovedkortet som greier å kjøre i det hele tatt? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 hadde forvrengt og en bit av skjermen ble forstørret med mitt matrog g400, det viste seg at det var skjermen, feilen var at jeg ikke hadde degausset, men skjermen hadde ikke mulighet for det så jeg dro ut kontakten til skjermen ventet en time og prøvde igjen og da funket det, men brukte lag tid før jeg så det byttet skjermkort og drev på... Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Har du satt inn strømledningen akkurat som det står man skal gjøre? Dvs. plugge den inn i connectoren, også videre til harddisken? Det gjorde jeg, og da forsvant alt det dritet... for nå. Skal la PCen stå på lenge i dag og se om noe skjer. Jeg avinstallerte et gammelt modem som var fremdeles i PCen også... Hvis det er korrupsjon og artifact i BIOS eller oppstartsskjermen, da er det en maskinvare -feil eller -konflikt, ikke noe med drivere eller noe sånt. Jeg må oppdatere driverene mine tror jeg siden hvis jeg prøver å stille hva som helst med skjermkortet (D3D/OGL stillinger) da bare klikker det. Den liker også ikke å spille CS, men jeg har gamle drivere som kom med kortet (Catalyst 2.4) så det er kanskje ikke så rart. Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 hadde det samme problemet selv, og løsningen for meg var enkel, det var faktisk at skjermkortet vifta var for nærme nettverkskortet som ligger på PCI port, når jeg så på baksiden av kortet så det ikke så pent ut, så jeg flytta nettverkskortet et hakk bort og da ordna det seg Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 jeg har kjøpt et 9700pro og det kommer i neste uke. håper det virker!! Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Har Hercules Radeon 9700pro og samme HK som deg John kåre , hadde en del problemer i begynnelsen med 3d-applikasjoner som hengte seg (3dmark,spill). En del av problemet er VIAKT400-chipsettet. Du må stille volten på AGP-porten opp til 1,7 (1,8 hvis 1,7 er ustabilt). Radeon 9700pro sammen med VIA-chipsett kan være kranglete men jeg har hatt lite problemer etter jeg endret volten. En annen løsning er å sette ned AGP speed til 4x (merker ikke forskjell på hastigheten) Dette er vanlige problem,har vært skrevet side opp og side ned om disse problemene. Lykke til! Lenke til kommentar
esk Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Står det virkelig 320 v på den? Det ville i så fall være litt pussig... Dette er ikke for å kverulere, men effekten bør oppgis i W. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Ja, det står 320V på den, vet ikke hvorfor, men det er ikke oppgitt som effekten på den... Det er bare navnet på den. Men den oppgir ikke effekten noe sted på den, så da bare antar jeg at det er 320W. Den heter Turbolink ATX-320 12V eller CWT-320ATX men det står aldri hvor mange Watts den yter... Står bare 320V et eller annet sted på den... Men jeg fikk den altså til å virke greit nå. Fikk ikke tid til å kjøre PCen lenge igår fpr å se om det holdt... PCI modemet som jeg fjernet var ikke nær skjermkortet, den lå på PCI4 eller PCI5 tror jeg. Lydkortet mitt ligger på PCI3 tror jeg. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 splinter cell virker ikkke så bra til meg det begynner å hakke og så plutselig begynner lyden å hakke å. Hva er problemet? Tror det er lydkortet for det var også slik med mitt gamle gf4 nå har jeg 9700pro(sapphire) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 ta ut alle pcikort osv og bare boot opp med skjermkort, cpu og hk og se hva som skjer Har du skrudd av innebygd skjermkort og lydkort om hk har det og du bruker eksternt av noe slag? Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Har skrudd av alle porter og sånn på hk'et som jeg ikke bruker, og den har ikke onboard grafikk eller lyd. Jeg har kanskje ikke oppdatert lydkort driverene mine på en stund... Men det skal vel ikke forårsake at skjermkortet klikker? Update: Jeg har innstallert 3.2 drivere og 9700'n gjør ikke rare ting lenger. Jeg har fått den til å klare å gjennomføre 3DMark2001SE uten å låse seg. Men, jeg spiller CS i 10 minutter, også låser den seg. Det eneste problemet jeg har med den nå er at den låser PCen etter tilfeldig tid. Etter jeg innstallerte 3.2 drivere, osv. så har ytelsen blitt dårligere. Jeg fikk 10100 med 3DMark2001SE med 2.4 Catalyst drivere, og nå får jeg 9500 eller noe sånt med 3.2 driverene. Kortet var mer stabilt under normal bruk med 2.4, men da kunne jeg ikke kjøre CS eller noe annet sånt, for da bare klikka PCen. Nå med 3.2, så er PCen stabil, og kan kjøre CS og andre program, men den klikker når den har lyst... Kan dette være et strømforsyningsproblem? At PSU'n min ikke gir stabilt nok mengde strøm? Den er 320W, og Ampene på 3.3V og 5V er like gode eller bedre enn en 300W Chieftec. Fps i CS dropper også ganske meget når flere elementer (spillere, osv.) kommer på skjermen. Da dropper den fra 100 til 50-60 tror jeg, eller kanskje lengre ned til 40. Trodde virkelig dette kortet kunne gjøre bedre enn det, når Radeon 7200 kortet mitt kunne holde ganske stabil 80-100fps i D3D modus... Kjører OGL modus nå siden det er bedre, men som sagt er ytelsen ikke det jeg hadde forventet... Noen råd?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå