Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av ny mobiltelefon

Anbefalte innlegg

Eg har fra før en Motorola V8 som eg har en del software problemer med.

Er derfor på utkikk etter en ny mobiltelefon.

Har sjekket ut de mest populære telefonene på markedet for tiden.

Og klarer rett og slett ikke besteme meg.

Tenkte på en Lg KU990 først, men etter å ha lest om den på diverse forum har eg blitt veldig usikker om den er et godt kjøp.

HTC Diamond er uintresang pga dårlig batteri. Pro utgaven ser bedre ut på batteri levetid.

Sonyericsson sine nye mobiler er rett og slett kjedelige. Samme utsende på alle.

Samsung Omnia I900 er også et alternativ. Men skjermen er relativt lavoppløst i forhold til feks HTC Diamond.

Det eg gjerne vil ha er:

Berøringsfølsom/trykkfølsomskjerm vil eg ha.

Opperativsystemet er eg ikke så nøye på. Har hatt symbian før. Og har teste windows mobile.

Synes begger er gode.

God kvalitet på telefonen.

GPS hadde vært fint.

Batteriet må tåle at telefonen blir brukt.

Eg ring mye og sender en del meldinger.

Men qwerty tastatur, mener fysisk tastatur ikke software basert, er ikke så veldig viktig.

Eg elsker unødvendige funksjoner og duppeditter.

Kameraet på mine siste mobiler blir sjelden brukt. Eg bruker heller aldri film funksjonen heller.

Eg bruker ikke telefonen i utlandet. Så trenger ikke støtte alle gsm standardene.

Wifi vil eg gjerne ha. Men det er ikke noe eg trenger.

3G bruker eg aldri. Så om telfonen ikke har kamera i front, så er ikke det viktig i det hele tatt.

Eg hadde tenkt å bruke en plass mellom 3000 og 5000kr. Kan gå opp i pris hvis dere mener eg tjener på det.

Takker på forhånd for all hjelp eg får fra dere på forumet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samsung Omnia I900 er også et alternativ. Men skjermen er relativt lavoppløst i forhold til feks HTC Diamond.

Husk at "alle" telefoner har lavoppløste skjermer i forhold til HTC Touch Diamond. Og i tillegg må man være klar over at batteritiden sjeldent er veldig bra på telefoner med store, høyoppløste trykkfølsome skjermer. Slikt bruker mye strøm under bruk ;)

Hva med å kjøpe HTC Touch Diamond med kraftigere batteribakke (BP E270)? Det burde jo holde i massevis :)

"Heldigvis" finnes det ikke så utrolig mange telefoner med trykkfølsom skjerm på markedet, noe som bør gjøre valget ditt lettere. Jeg har ingen egne referanser på de nyeste telefonene med trykkfølsom skjerm (først og fremst fordi jeg er veldig fornøyd med E71 og ikke klarer å bytte den ut allerede), og kan derfor ikke gi deg noen spesielle anbefalinger.

En ting frister det uansett å spørre om: bruker du kalender, e-post og kontakt-redigering flittig? Hvis ikke, pleier det å være en god regel å ikke kjøpe en telefon med Windows Mobile. De er kjent for litt knotete menyer og brukergrensesnitt, og enkle ting som SMS blir straks mer avansert på en slik telefon.

Lykke til,

mvh Pål

Lenke til kommentar

Eg bruk ikke e-post eller den typen tjenester.

Men eg vil fortsatt ha en relativt avansert telefon.

Hvis ikke da noen klarer å overbevise meg om noe annet da.

HTC Diamond med større batteri kan være et alternativ.

Men skal eg først gjøre det så kan eg jo bare vente på Pro utgaven.

Da denne har en del ting som vanlige diamond ikke har.

Iphone er ikke aktuelt i det hele tatt. Den ser bra ut, men alle har den nå.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Eg ska bestil telefon i dag. Og eg har fortsatt store problemer med å finn en telefon eg kommer til å lik.

Det står mellom LG sine KU900 eller KF700, samt diamond.

Eg treng eg kjapt og konsist svar på hvorfor eg skal velg den ene framover de andre.

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...