abene Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 En ny brukerhåndbok for Canon EOS 40D er nå tilgjengelig. Les mer Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Hmmm... artig... Men i likhet med mye annet, har og EOS 40D mange slike bøker fra før, men er det noen som har erfaring med hvilke som faktisk er gode? Hadde også hvert interessant å vite om hvilke nivåer bøkene legger seg etter... Endret 23. juli 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
bidz Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Nå er nå ikke EOS 40D så vanskelig å skjønne seg på i utgangspunktet. Canon har gjort en flott jobb med menysystemet (ryddig og enkelt) i forhold til en del av konkurrentene i denne klassen. Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Det er kommet noe til Pentax også. Bok til følgende modeller fåes kjøpt: K100D/K110D, K10D, K200D og K20D. Ca. 20$ stk. Endret 25. juli 2008 av iMacKenna Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Slike bøker burde vel kommet til alle nye modeller uansett merke og gjerne på norsk Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Brusanvisning/Manual????? Det følger med kameraet. Men det er ikke mitt problem at flertallet ikke gidder å sjekke hva som følger med kameraet. Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Ikke akkurat det samme. En brukerhåndbok og bruksanvisning/manual, det er en del forskjell på dem. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Enig. En manual fortelle hvilke funksjoner kameraet har, og hvordan man kan endre de forskjellige innstillingene. Den forteller lite eller ingenting om hvordan du skal bruke de for å ta bedre bilder. Det er der disse bøkene kommer inn. En bok som lærer deg å fotografere, med utgangspunktet i det kameraet du har. Noen av disse bøkene er faktisk ganske så gode. Tom Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Du kan komme langt med en bruksanvisning, istedet for å bruke penger på en bok hvor det antageligvis står det samme. Selv om det er litt forskjell på håndbok og manual, tror jeg det skulle gå bra med det som følger med. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Noen ser ut til å utvikle akutt temporær dysleksi når en bok ikke inneholder bilder, så de trenger helst Donald Duck til å forklare dem hvordan det fungerer. Dette er en mer fornuftig men mindre underholdende variant. Når vi her på forumet erfarer at 70% enten ikke har lest manualen fordi de hater bøker uten bilder, eller rett og slett fordi de ikke forstår den, så må det være et marked for slike produkter. Og jeg kan forstå hvorfor. Jeg leste manualen og forstod alt med en gang. Men så kunne jeg fotografere fra før, og trengte kun å vite hvor jeg fant hvilke muligheter. For en som begynner på scratch skal det ikke veldig mye latskap til for å hoppe over manualen, så slike bøker har sin misjon ser jeg. Manualen forklarer jo ikke hva som skjer når du blender ned, for eksempel. Lenke til kommentar
gundog Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Bruksanvisningen er forsåvidt grei nok, men det gir jo bare tørre fakta. Kjøpte mitt første speilrefleks kamera for ca 20 år siden og var på mange måter flinkere til å fotografere da. Etter flere år med pek-og-klikk kompaktkameraer har mye gått i glemmeboken så det er kanskje ikke så dumt med litt ny input. Etter en liten sjekk på Amazon gikk jeg imidlertid for "Canon EOS 40D Guide to Digital Photography". Den er fremdeles i postgang så jeg kan ikke gå god for at den utover omtale jeg leste meg til, men med dagens dollarkurs risikerer man ikke stort annet enn at det samler litt støv i hylla. Lenke til kommentar
Arnesahn Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hvor helt inni gampræva likegyldig det er om folk faktisk leser manualen eller kjøper seg en bok om emnet.. Har selv manualen til en 30D, har og printet den ut i A4 så den ble bedre å lese og jaggu har jeg ikke en DVD om kameraet og.. helt unikt hva? Om det er for jeg er dum eller treg vet jeg ikke.. Men det skal egentlig ikke andre bry seg om heller Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Kan være greit med slike håndbøker så eg tror eg bestiller en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg