Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer i spill uansett når det kom ut

Anbefalte innlegg

Mine pc speccs: AMD athlon 6400+ dual core black edition. Asus 8800gt skjermkort. 4 gigs OCZ ram. Asus M2A-VM HDMI motherboard. Og lagger i alle spill jeg har hva er dette for noe tull. Har prøvd å oppgradere bios og drivere, men hjelper ikke. Har prøvd Dual core optimizer fra AMD, Men da får jeg bluescreen. Noen forslag til hva dette kan være?. Har hatt problemer siden jeg kjøpte maskinen i februar

Endret av Wilzon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

er cpu-en din veldig varm? har du stress testen den for at alt fungerer stabilt og skikkelig?

OCCT tester om pc-en er stabil

OOCT

Da får du ivertfall beskjed om pc-en din er skikkelig, vis tempraturene er for høye så får du beskjed om dette og får også beskjed når testen er ferdig om den er stabil eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

kjøpte du den ferdig bygd? eller bygde du den selv? for jeg ville anbefalt deg og sende den tilbake og få dem til og feilsøke den siden du har hatt probleme fra du fikk den.

Hadde jeg vært deg ville jeg bare sendt den tilbake med en gang jeg fikk den og oppdaget at den hadde problemer. jo før jo bedre når det kommer til og oppdage feil.

Lenke til kommentar

Den er ferdigbygd av en venn som jobber med data. Har hatt en pc før som han har bygd og hadde ingen problemer med den. Han bygde nylig en til seg selv og har heller ikke noe problem med den. Han vet ikke hva dette er. Han sier det kan være et driver problem. Men jeg har både oppgradert biosen skjermkort drivere og prosessor driver. Fortsatt det samme problemet. begynner og gå rimelig lei dette. Har dessuten solgt den gamle pcen så det er ingen vei tilbake til den. Har ikke lyst å kjøpe en ny pc heller. Vil heller vente til slutten av 2009 eller begynnelsen av 2010,men det ser ut til at jeg må det hvis det ikke dette blir fiksa

Endret av Wilzon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Men du har jo garanti på delene i pc-en du kan ringe nettbutikken han kjøpte delene fra og spørre dem hva de vil du skal gjøre. de sier sikkert du må sende inn enten hele pc-en eller deler av den for og få dem testet. Så får du byttet delene som ikke fungerer skikkelig.

Har du noen gang prøvd og formatere harddisken og legge alt inn på nytt bare for og sjekke at det ikke er en feil med Operativ systemet ditt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Burde nok ta en tlf ned til mpx.no i morgen og forklare dem problemet, det kan hende de har noe som kan hjelpe deg så får du pc-en din i gang igjen.

Når det ikke er tempraturene og du har hatt problemene fra dag 1 og formatert både til XP og Vista. Er det 32 eller 64 bit os?

Vis det er vista 64 bit så trenger du signerte drivere for 64 bit os trenger spessiele drivere ikke vanlige 32 bit drivere. Det er for at 64 bit OS skal være mer stabilt enn 32 bit.

Lenke til kommentar

For å si det sann så har jeg både prøvd xp 64 og 32 bit og vista 64 og 32 bit, men nå så bruker jeg xp 64 bit. Vifta mi driver også og lager en sann pipelyd når jeg oppdager nye steder i spill. Det gjør også at jeg lagger

Endret av Wilzon
Lenke til kommentar

Jeg tror du har feil på PSU, d.v.s. at den ikke klarer å levere nok effekt når du har belastning (kjører f.eks. spill) det kan også være at den rett og slett er for liten. Prøv en annen PSU om du har tilgang til en.

Jeg tro at når skjermkort og CPU trekker mer strøm så går spenningen ned og det resulterer i ytelses senking for PCen og lagging i spill, den pipelyden du hører kommer nok fra PSU.

Lenke til kommentar

Hvis du har fått instruksjonsbøkene fra vennen din, bør du ta en titt i de. Hvis du har kraftige og nyutgitte komponenter kan de kreve en god del strøm. F.eks. GeForce 9800 gtx krever en 650 W strømforsyning, helst 750W (spesielt hvis du jobber uten SLI)... Kan du nenve komponentene i maskinen?

Lenke til kommentar

Den forrige pcen min hadde jeg en 350W psu på og jeg hadde 8600gt skjermkort 2 gig ram, AMD 3500+ prosessor, Vista 32 bit, Hovedkort asus ???. Ingen problem med å kjøre de spillene som passet for den pcen.

Endret av Wilzon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...