Gjest Gjest_ullsokk Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hei Jeg er 17 år. Jeg er nokså usunn, kan man si på mange måter. Jeg driver med data, og er av og til på LAN. Da går det bare i hurtigmat og cola. Ellers spiser jeg lite sunt. Vett har jeg nok av, men av en eller annen grunn foretrekker jeg å spise litt mindre sunt. Jeg spiser masse frukt (det elsker jeg), men ingen grønnsaker i det hele tatt. Jeg er ganske tynn, og jeg får av og til smerter rundt om i kroppen. Når jeg får disse smertene, blir jeg alltid redd for at jeg er syk, i verste fall dødssyk. Jeg tenker kreft og mange andre sykdommer. Dette er en svært slitsom uvane. Jeg blir bekymret for alt. Men tross i dette, klarer ikke hjernen min å fatte at jeg faktisk må spise sunnere. Jeg er naturligvis redd for å bli syk og dø, og dette igjen fører til depresjon. Det er en ond sirkel. Er det noen der ute som vet sånn cirka hvordan jeg har det, og som kan komme med noen tips til hvordan man skal selvdisiplinere seg til å spise sunnere, og til å spise sunne ting som man kanskje ikke liker? Det høres ut som det er en liten smårolling som trenger hjelp her, men dette er da bare et bevis på at det er mange forskjellige "plager" knyttet til mat, også for ungdom og voksne. Jeg er lei av å gå og frykte at jeg skal bli døddsyk, og at jeg skal dø ung, med mine foreldre og søsken ved sengen. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå