Mako Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Heisann! Dette blir min første arbeidslogg, så håper dere lider med meg. Har tidligere hatt vannkjøling, men denne ble demontert ved bytte av hardware i fjor sommer. Og har nå lidd meg gjennom en hel vinter, og halve sommeren av grusom vifte støy. Men med dette håper jeg på å bli kvitt det meste av mine problemer. Selve vannkjølingen har jeg tenkt koblet opp omtrent slik: Pumpe -> CPU -> Radiator 1x120 -> GPU 1 -> GPU 2 -> Radiator 3x120 -> Pumpe Mellom den siste radiatoren og pumpen blir det en Y-kobling hvor den ene enden går til fill porten i toppen av kabinettet. Et sted her i loopen kommer også jeg til å montere en strømnings sensor + 2 in-line temp sensorer. 1x120 radiatoren blir montert i bakkant av kabinettet der det allerede er montert en 120mm vifte standard, litt usikker på hvor/hvordan jeg skal montere 3x120 radiatoren ennå, men har vurdert å plasere den på toppen av kabinettet, med viftene montert under i taket på kabinettet. Blir å fjerne alle harddisk rammene i bunnen av kabinetter for å montere inn pumpe + viftestyring Skal ha 3 stk 120mm vifter i bunnen av kabinettet til å suge luften inn, i tillegg til standard viften i front. Håper me dette at jeg skal få bra nok luft sirkulasjon i kabinettet til at jeg ikke trenger noe ekstra kjøling til harddiskene, som jeg monterer i 5 1/4" brønnene med SmartVibes Men nok prat for nå, her er en forhåpentlighvis komplett utstyrsliste Hardware: Asus M2R32-MVP AMD Athlon 64 X2 6400+ Corsair QUADX2 6400 DDR2 4gb 2x Sapphire Radeon HD 3870 Creative SB X-Fi Elite Pro WD Raptor 37,6gb 10000rpm SATA 2x Hitachi Deskstar 7K1000 1TB SATA2 Samsung DVD-brenner SATA Thermaltake Toughpower 1200W, Modular Vannkjøling: CPU blokk fra EK Water blocks GPU blokker fra EK Water Blocks Black Ice Xtreme 3 Radiator 3x120mm MIST Radiator 1x120mm Swiftech MCP655 pumpe AC Strømningssensor Viftestyring: T-Balancer bigNG T-Balancer miniNG T-Balancer analog sensor hub Diverse: 9x Papst vifter 120mm 2x Papst vifter 80mm 6x Vifte grill 120mm, gull 8x Filter m/ramme 120mm 5x Smartcooler drevrammer (SmartVibes) Kabelstrømper Diverse ennå ikke mottatt: 4x Kalde katoder, blå og rød 2x in-line temp sensorer 2x Aluminiums håndtak, sort Danger Den Delvin Fill Port, sort Alt dette skal inn i dette kabinettet fra Lian-Li Her er også et bilde av det meste som skal monteres Håpet er å komme i gang allerede denne uken, men kan bli utsatt litt grunnet arbeid i nær framtid. Oppdatering kommer uansett Evt kommentarer kan legges HER Endret 23. juli 2008 av Mako Lenke til kommentar
Mako Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Her er en liten oppdatering på spørsmål fra Alu-Tech Evt kommentarer kan legges HER Endret 23. juli 2008 av Mako Lenke til kommentar
Mako Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Her kommer enda en liten oppdatering... Ikke fått gjort stort i dag, men har ihvertfall klargjort cpu og gpu'er Men først et lite stemingsbilde cpu før og etter klar for montering ferdig skjermkort før og etter Som sagt, en mini update bare, håper på å starte med selve kabinettet i morgen, da jeg kanskje får litt bedre tid nå til helgen. Lenke til kommentar
Mako Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Møkkavær i dag igjen, men da her jeg heldighvis bedre tid til kabinettet. Her er en liten oppdatering. Strippet ned kabinettet i dag for stort sett alt som kan være i veien. Litt måling og testing før man fant riktig posisjon for viftene i bunn. Og etter at saga var blir svinget og drillen var dø, fikk jeg ihvertfall noen hull ferdig Vifter ferdig montert Så var det på tide med den minste radiatoren. glemte å ta bilder, men var ikke akkurat store jobben, test monterte, markerte hull til nipplene, borret og freste, fiks ferdig. Har et håp om at i morgen skal jeg få gjort ferdig trippel radiatoren ihvertfall, grunnet mangel på penger i kassa, blir det bare en enkel løsning, ikke slik som "beskrevet" i en tidligere post. Har også viftestyringen og pumpen jeg må få plassert. Men god natt for nå Evt kommentarer kan legges HER Endret 25. juli 2008 av Mako Lenke til kommentar
Mako Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Her kommer enda en liten oppdatering.. har ihvertfall fått montert trippel radiatoren nå Først litt navigering får å finne ca posisjonen til nipplene Litt borring og fresing, så ser det slik ut På med radiator Lagde deretter en mal av radiatoren Til venstre, grov kuttet, gjort med vinkelsliper av mangel på noe bedre. Til høyre, hullet ferdig freset klar til montering Og her er radiatoren, ferdig montert Men ser nå i etterkant, da jeg prøve monterte HK og lydkort, blir litt veldig knapt med plass for retur slangen fra trippel radiatoren. Må få ordnet et G 1/4" vinkeladapter et sted. Vcore.dk var utsolgt, og AC sender ikke til norge. Noen som har en slik liggende som jeg kan få/kjøpe ? Da var jeg ferdig for i dag, neste nå blir å perforere en plate inne i kabinettet, montere en skinne som jeg skal montere viftestyringen og vannpumpen på. Kommentarer legges HER Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå