IceFox Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Etter et par timer med leking i et dråpefotostudio som endelig fungerte skikkelig, ble jeg veldig fornøyd med resultatet. Ett av bildene ser dere under. Ka du tru? Lenke til kommentar
Carny Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Det ble jævlig stilig Ikke noe nytt osv osv, men du har fått til det du prøvde på. Likte alt med bildet, egentlig. Lenke til kommentar
KNB Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Veldig "rent" å bra bilde, ble kansje litt for rent for min del. Bare et lite objekt i midten av bilde. Men ellers ett veldig bra bilde som sikkert tok lang tid å perfeksjonere. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Ouff, dette var rålekkert! Sylskærp dråpe og deilig å se på mtp. fargevalg etc. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Kanskje ikke det mest orginale bilde, men fine farger og godt utført Edit: loneliness, så var det sagt Endret 23. juli 2008 av Madusius Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Endelig et dråpebilde som er verdt å se på. Jeg kan faktisk ikke huske sist gang jeg kikket mer enn en gang på et dråpebilde her i BK. Jeg tror vi snakker om de første bildene i den store tråden før jeg sporet av. Men dette er annerledes, og meget dekorativt. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Enig med PMnormal. Stort sett alle dråpebildene har den samme vinkelen, kjedelig bakgrunn og vanlig kjedelig belysning. Dette er mye bedre. Men som Carny sier, dette er ikke akkurat noe nytt. Prøv med mer spennende bakgrunner og farger. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Det er et flott bilde. Men slike bilder som dette føler jeg trenger en forklaring. En forklaring som beskriver hvordan bildet er fremkommet. Hva gjorde du og hvilke teknikker brukte du for å få til dette flotte dråpebildet? Kim... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg kan ikke kom med en følelsesladet forklaring på hvorfor bildet ble sånn, men kan i hvertfall viset til oppsettet. Her er mitt flotte kjøkken med en skikkelig hjemmesnekra løsning. Hyggelig at folk liker bildet. Kanskje henge-på-badet-materiale. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Skikkelig utrolig estetisk. Må nesten leke litt dråpemester en gang jeg også! Det jeg ikke forstår er hvordan du har fått vannet nede så ute av fokus? Edit: skriveleif Endret 23. juli 2008 av jpsalvesen Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg kan ikke kom med en følelsesladet forklaring på hvorfor bildet ble sånn, men kan i hvertfall viset til oppsettet. Her er mitt flotte kjøkken med en skikkelig hjemmesnekra løsning. Hyggelig at folk liker bildet. Kanskje henge-på-badet-materiale. Bilder sier mer en tusen ord. Var veldig forklarende for min del. Kim... Lenke til kommentar
Earlskruf Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Meget fint bilde, passer ypperlig til bakgrunn på desktop. Slike fine stilrene, estetiske bilder er gode for sjelen, og en sjeldenhet å se i disse tider på forumet. Men som alle andre er jeg meget interessert i vite hvordan du har gått frem for å få dette til, mtp utstyr, photoshop etc. Hadde vært nyttig i og med at jeg også vil prøve å skyte slik du skyter:D Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Et av de bedre dråpebildene må jeg si. Herlige "softe" blåtoner. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Her er mitt flotte kjøkken med en skikkelig hjemmesnekra løsning. Meget fint bilde, passer ypperlig til bakgrunn på desktop. Slike fine stilrene, estetiske bilder er gode for sjelen, og en sjeldenhet å se i disse tider på forumet. Men som alle andre er jeg meget interessert i vite hvordan du har gått frem for å få dette til, mtp utstyr, photoshop etc. Hadde vært nyttig i og med at jeg også vil prøve å skyte slik du skyter:D Nøkkelordene er lyssetting, tolmodighet og utstyr. Første gang jeg tar dråpebilder med makroobjektivet, og gud som det hjelper. Selv om disse ikke er tatt ved 1:1, er det vel nærmere enn det de fleste objektiver kommer. Fra gårsdagens serie på rundt 430 bilder, hvor jeg slettet en del før importering, har jeg kommet ut med et jeg virkelig er fornøyd med. Dette er et av de siste jeg tok, hvor jeg tenkte å bruke en litt større blender, for å få det litt lysere, samt mindre DOF. Jeg har ikke brukt PS i dette bildet, men har fått seg en liten omgang i LR. Hvitbalansen var satt ganske kjølig i kameraet. Så har jeg stilt på kontraster. And that's it! Lyssetting, lyssetting, lyssetting! That's the magic word! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Noe for Microsoft når de skal utvide med nye bakgrunnsbilder i Windows Nestecrappyversjonmedmassesikkerhetshull. Og det er positivt ment. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Yeah. Når hackerne herjer med datamaskinen din, så har du iallefall en pen bakgrunn å meditere til! Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Hehe. Å fått en sånn avtale med M$ hadde ikke gjort meg noe, nei. Kan sikkert fungere fint til salg fremover. Lysne opp baderommet til folk litt. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Pent ! Hva med å eksperimenter med vesker i dråpene ? En litt annen farge ? For å bryte det blå litt.. Har en rekke med dråpebilder selv, da mer i samme stil som dine (bare mine er tatt for en stund siden.. http://www.flickr.com/photos/thorhakonsen/...57600947871256/ Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Får vel prøve med litt konditorfarge en gang, ja. Er som sagt første gang jeg prøver sånn ordentlig, men skal ikke se bort i fra at det blir flere forsøk i framtiden. Digg å ha et oppsett som fungerer! Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg stjal noen bilder av oppsettet ditt og puttet dem i "inspirasjons-mappa" mi hvis det er greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå