Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil, bytte toppakning; Audi 100

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt å kjøpe meg en billig førstebil, men i annonsen står det følgende; "Motor starter og går men toppakning må skiftes, den kaster av seg vannet. ny pakning følger med."

Er dette dette veldig vanskelig å ordne? Om jeg skulle gjort det på verksted, hvor mye ville det da kostet, ca?

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
å skifte toppakning er en ganske stor jobb, og uten riktig verktøy og kunnskap så får man det ikke til selv.

skulle et verksted ha gjort det ville jeg fort tippe et sted mellom 4-7000kr avhengig av hvor det gjøres

Okei.. faren min har ekstremt mye verktøy hjemme, men han visste ikke helt hvordan han skiftet toppakning, men hvilke verktøy trenger man da? Sånne "uvanlige" liksom? Går ikke bare med fastnøkkel og skrujern? Hehe ;P

Lenke til kommentar
man må bla. ha momentnøkkel slik at man kan dra til så hardt som manualen tilsier, hvis ikke ryker pakningen igjen eller lekker...

Hehe, ja, en momentnøkkel er veldig greit å ha, vi brukte en del av dem på skolen. Men det tviler jeg på han har.

Men hva tror du da? Anbefaler du at jeg satser på en annen bil eller får noen venner med peiling til å hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Med mindre man er rimelig god til å skru bil, eller kjenner noen som er det og er villige til å legge arbeid i din bil, så kjøp en der alt funker.

Ikke vær redd for å teste den skikkelig, bånn gass og bånn brems =P

Dette er da noe man legger en god del penger i.

Er ganske kjekt å prøve den uten at eier sitter på egentlig, så får man testa den skikkelig, det som er greit med å prøvekjøre fra forhandler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...