Gå til innhold

Gaming / Kjølig / 10-11K - Innspill!

Anbefalte innlegg

Litt tid har gått siden jeg laget denne tråden, og jeg har enda ikke kommet rundt til å bestille delene. Derfor har jeg trålet prisguiden og andre diverse på jakt etter oppgraderte komponenter etterhvert som prisene på mitt forrige oppsett sank.

Slik ser handlevognen ut nå. Er egentlig ganske fornøyd mtp. pris i forhold til ytelse jeg kan skvise ut av dette oppsettet. Men er allikevel noen småting jeg lurer på:

* Viften. Lest et par tester på kjøleren, og der nevnes det ofte at kjøleren er laget med tanke på bruk med en vifte som går ca. 1300-1500 RPM. Antar Nexus-viften som er satt opp nå duger, men er det i grenseland? Ser dessuten for meg at det vil bli mye støy med en vifte i den farten. Har planer om å overklokke litt, me ikke så ekstremt mye.

* Kabinett er vel det eneste jeg mangler i listen. Har enda til gode å komme over noe jeg liker. Det jeg anser som viktigst er god luftflyt, og gjerne mulighet for ekstra vifter.

Andre innspill? Har nok litt å gå på hva budsjett angår, så hvis dere øyner noe som lønner seg å oppgradere, si ifra. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville kjørt et nvidia 8800 GTX da men, personelig favoritt^^ kommer an på om du gamer eller om det er bare til anminnelig bruk. Om du har interesse for gaming å er litt kresen bør du ha 8800 GTX

Er det pga at det er mye dårligere enn 4870?

Oppsettet ser flott ut! Husk å kjøpe en SATA brenner, og du finner billigere 500 GB disker.

Lenke til kommentar
sjekk ut antec 300 kabinettet... billig, masse vifteplass, grei miditower størrelse og ikke masse tull på den + kjempebillig!

Lurer litt på Antec P182, og skulle jeg først vurdert den serien, tror jeg jeg ville gått for Nine Hundred. En venn av meg har Nine Hundred, men vil ikke si jeg er så veldig begeistret over det.

750 gb er billigere enn 500 gb pr/gb

Og 1 tb ligger på 1kr/gb nå.

Mjo, kanskje, men 1TB holder for min del. Frem til i dag har jeg klart meg lenge med 380 GB. Vet forresten ikke om du la merke til det, men kjøper to av Barracuda-diskene (RAID :)).

Ville kjørt et nvidia 8800 GTX da men, personelig favoritt^^ kommer an på om du gamer eller om det er bare til anminnelig bruk. Om du har interesse for gaming å er litt kresen bør du ha 8800 GTX

Vet ikke om du har fulgt helt med på markedet, men 4870 ligger faktisk på linje med GTX280, til tider over, til tider under. Planen er senere å kjøpe et 4870-kort til og kjøre de i Crossfire. Får se om jeg er fornøyd med ytelsen. Slik prisene på ATI sitt toppkort er nå, taper jeg ingenting.

Oppsettet ser flott ut! Husk å kjøpe en SATA brenner, og du finner billigere 500 GB disker.

Sjekket du leseren/brenneren som var i listen? Den er S-ATA. :p Når det kommer til diskene, har jeg kun hatt gode erfaringer med Seagate. Kvalitet fremfor kvantitet, som det sies. Men for all del, hvis du har noen du syns er bedre, smekk opp en link. :)

Takker for svar så langt, alltid kjekt med tilbakemeldinger. Enda ingen tanker om viften og dens max RPM i forhold til hva jeg kan få ut av kjøleren?

Lenke til kommentar

8800GTX er et svingammelt kort.

Er Radeon 4850/4870 og Geforce 260/280 som gjelder nå.

Alle disse kortene har bedre ytelse enn 8800GTX. Leter du etter god grafikk er 4870 absolutt det beste valget mtp. pris/ytelse. Trenger du enda mere kraft er det bare å slenge i ett til i CF :)

Lenke til kommentar

8800GTX er et svingammelt kort.

Er Radeon 4850/4870 og Geforce 260/280 som gjelder nå.

Alle disse kortene har bedre ytelse enn 8800GTX. Leter du etter god grafikk er 4870 absolutt det beste valget mtp. pris/ytelse. Trenger du enda mere kraft er det bare å slenge i ett til i CF :)

right on :w00t:

Lenke til kommentar
prøv ocz freeze kjølepasta, er bedre en arctic silver 5.. hadde silver 5 før men bytta til ocz guffa og da gikk den gamle p4 cpuen ned med hele 4 grader!

Høres bra ut, la den til jeg. :wee:

Jeg vil bare anbefale ett par vifter: Antec Tricool. Fungerer syyyykt bra! den har en viftekontroller _på_ viften hvor du kan velge mellom low, medium og high.

link: https://prisguiden.no/product.php?productId=24726

Du får den jo selfølgerlig i andre farger :wee:

Hvordan er den med tanke på støy? Det meste bråker jo litt når det går over 1000RPM, men er det noe spesielt merkbart? Kommer til å bli en del vifter inni kassen, så vil ikke at det skal bli for mye bråk. Tror også jeg kommer til å investere i en litt større viftekontroller. P182 har visst én kontroller, men den er kun for de 2 øverste som følger med. Får kikke litt i guiden. :)

Lenke til kommentar
prøv ocz freeze kjølepasta, er bedre en arctic silver 5.. hadde silver 5 før men bytta til ocz guffa og da gikk den gamle p4 cpuen ned med hele 4 grader!

Høres bra ut, la den til jeg. :wee:

Jeg vil bare anbefale ett par vifter: Antec Tricool. Fungerer syyyykt bra! den har en viftekontroller _på_ viften hvor du kan velge mellom low, medium og high.

link: https://prisguiden.no/product.php?productId=24726

Du får den jo selfølgerlig i andre farger :wee:

Hvordan er den med tanke på støy? Det meste bråker jo litt når det går over 1000RPM, men er det noe spesielt merkbart? Kommer til å bli en del vifter inni kassen, så vil ikke at det skal bli for mye bråk. Tror også jeg kommer til å investere i en litt større viftekontroller. P182 har visst én kontroller, men den er kun for de 2 øverste som følger med. Får kikke litt i guiden. :)

De bråker ikke mye. Har et MSI 9800GTX og det overdøver viftene når de står på low. Er jævla greit å kunne kjøle noe syyyyykt, hvis du får behov for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...