Gå til innhold

Samfunnsøkonomi på UIB

Anbefalte innlegg

Noen som skal begynne på samfunnsøkonomi på UIB til høsten?

Jeg skal selv begynne på 5 - årig profesjonsstudium, noen andre som skal det?

Noen som studerer det/har studert som kunne fortalt litt, eller som vil anbefale det/ikke anbefale studiet? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal begynne på det 5-årige profesjonsstudiet i samfunnsøkonomi på UiO :)

Jeg vet dessverre ikke noe mer enn det man kan lese i studiekataloger osv., så jeg er også interessert i å høre fra noen som har litt erfaring fra studiet.

Men dert er jo et veldig interessant og alltid aktuelt studium, så det kommer nok til å bli fett ;)

Lenke til kommentar

Står ca det samme uansett hvor man leser. Dette står på sidene til UiB og profesjonsstudiet i samfunnsøkonomi:

"Yrkesvegar

Ei utdanning i samfunnsøkonomi gir god utteljing på arbeidsmarknaden. Samfunnsøkonomar arbeider ofte med analyse- og utgreiingsoppgåver. Andre arbeider med forsking og undervisning, eller dei blir journalistar, valutahandlarar eller deltek i formueforvalting i finansinstitusjonar. Mange går etter kvart inn i leiande stillingar i næringslivet eller i offentleg forvalting. Ein del arbeider utanlands, særleg i internasjonale organisasjonar, i utviklingshjelp og i utanrikstenesta. Innan privat næringsliv arbeider mange i bankar og andre finansinstitusjonar, i dei største industriverksemdene, i oljeselskapa og i konsulentfirma. I staten er det særleg mange samfunnsøkonomar i Noregs Bank, Statistisk Sentralbyrå, ved universitet og høgskolar og i departementa (der dei ofte arbeider i nær kontakt med den politiske leiinga)."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...