tessani89 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Noen som skal begynne på samfunnsøkonomi på UIB til høsten? Jeg skal selv begynne på 5 - årig profesjonsstudium, noen andre som skal det? Noen som studerer det/har studert som kunne fortalt litt, eller som vil anbefale det/ikke anbefale studiet? Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Skal begynne på det 5-årige profesjonsstudiet i samfunnsøkonomi på UiO Jeg vet dessverre ikke noe mer enn det man kan lese i studiekataloger osv., så jeg er også interessert i å høre fra noen som har litt erfaring fra studiet. Men dert er jo et veldig interessant og alltid aktuelt studium, så det kommer nok til å bli fett Lenke til kommentar
tessani89 Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Ingen som skal begynne på UIB - samfunnsøkonomi (profesjonsstudie)? Eller noen som vil fortelle litt om studie som har gått på det selv? Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hva kan man egentlig bli etter man har fullført samfunnsøkonomistudier? Lenke til kommentar
tessani89 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Det lurer jeg også på ?! Noen som kan fortelle? Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Står ca det samme uansett hvor man leser. Dette står på sidene til UiB og profesjonsstudiet i samfunnsøkonomi: "Yrkesvegar Ei utdanning i samfunnsøkonomi gir god utteljing på arbeidsmarknaden. Samfunnsøkonomar arbeider ofte med analyse- og utgreiingsoppgåver. Andre arbeider med forsking og undervisning, eller dei blir journalistar, valutahandlarar eller deltek i formueforvalting i finansinstitusjonar. Mange går etter kvart inn i leiande stillingar i næringslivet eller i offentleg forvalting. Ein del arbeider utanlands, særleg i internasjonale organisasjonar, i utviklingshjelp og i utanrikstenesta. Innan privat næringsliv arbeider mange i bankar og andre finansinstitusjonar, i dei største industriverksemdene, i oljeselskapa og i konsulentfirma. I staten er det særleg mange samfunnsøkonomar i Noregs Bank, Statistisk Sentralbyrå, ved universitet og høgskolar og i departementa (der dei ofte arbeider i nær kontakt med den politiske leiinga)." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå