Gå til innhold

Er "morradi" et rasistisk utsagn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke "your mama" en egen kategori av vitser som spesielt afroamerikanere praktiserer og hvite ungdommer etterhvert har plukket opp? Er "Morradi" en "norsk" versjon av det samme, som opprinnelig ikke-vestlige innvandrerungdommer først tok i bruk og noe senere etnisk noske ungdommer og begynte å bruke?

Er det rasistisk i et kultur- og sosiologisk perspektiv? Kanskje...

Teknisk sett: overhode ikke!!

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

Jeg er utledning, fra midtøsten mer eksakt, og jeg skjønner ikke hvorfor noen tar seg nær av "morra di". Er vel fordi noen folk liker å gjøre mye ut av ting, uansett hvilken bakgrunn de har. (Ja! Det finnes like mye norske drittunger som utenlandske drittunger!)

Lenke til kommentar
man kan også si "mordi" med trykk på "rd".

Dét skrives «mor di». Ordet ditt begynner med «mord», /morrd/, så regelmessig uttale blir /morrdi/ («mord» + «i»).

Hvor jævlig vanskelig er dette egentlig? Vi har et substantiv, «mor», og et eiendomspronomen, «di». Mor di. Føyer vi r-en og d-en sammen, får vi mord, som har fint lite med saken her å gjøre. «Mordi» er total skivebom hva «trykk på ‘rd’» angår.

Du er fint lite ignorant. Jeg skrev "mordi" med anførselstegn:

er tegn som brukes for å uttrykke tale eller sitater eller for å vise noe som blir omtalt på en spesiell måte.

Hvordan du klatre å få et "morrd" ut av morra di viser bare din manglende evne til å forstå og kommunisere med andre mennesker. Ikke ta imot språkråd fra longwinded.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...