Hobbes76 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Kan mye web og foto, men er litt grønn når det kommer til video og flash. Skal anskaffe et kamera der jeg ønsker å konvertere videoene til flash-video. Skal brukes på en slags nyhetsnettside. Alternativet er jo å embed'e filene i Windows Media Player, men har ikke lyst til det. Så da trenger jeg to råd; hvilke kamera bør jeg se på til dette formålet, og hvilken software kan jeg bruke for å lage flash-videoer? Programmet bør ha mulighet for å legge inn ulike effekter (tekst, lyd, etc.) og basis redigeringsfunksjoner. Antar jeg går for et HDD-kamera, eventuelt med mulighet for å lagre på SD/microSD-kort i tillegg. Trenger ikke HD-kvalitet, men 16:9 antar jeg er standard for tiden. Gode råd eller tips til nettsider som forklarer dette mottas med takk! Lenke til kommentar
Hobbes76 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Så da trenger jeg to råd; hvilke kamera bør jeg se på til dette formålet, og hvilken software kan jeg bruke for å lage flash-videoer? Programmet bør ha mulighet for å legge inn ulike effekter (tekst, lyd, etc.) og basis redigeringsfunksjoner. Er det ingen som har noen formeninger om dette eller? Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 tja, canons hv30 muligens? fantastisk bildekvalitet for prisen har jeg hørt. Flash er vel strengt tatt bare et format og da vil du trenge et program som kan konvertere videofilene til flash-format. Jeg tror at "premiere elements" skal ha alt det du krever Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Flash er vel strengt tatt bare et format og da vil du trenge et program som kan konvertere videofilene til flash-format. Jeg tror at "premiere elements" skal ha alt det du krever Du trenger ikke tro. Det er fakta at Adobe Premiere Elements konverterer til flash (og mange andre format). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå