Jokko88 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Holder på å finne ut hva jeg skal ha til min neste PC og her er spesifikasjonene: Asus P5E Corsair TX 750W Hitachi Deskstar 7K500 S-ATA 500GB Intel Core 2 Duo E8500 OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 Samsung SH-S203D Sapphire Radeon HD 4870 Scythe Ninja Plus Ser dette bra ut? Tenker å kjøpe alt fra netshop.no Lurer også på om jeg skal få meg Vista, men er usikker på om det er 32 bit eller 64 bit jeg bør gå for. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg mener du burde gå for 64 bit. Er ikke så mye trøbbel med det som det var i starten. Du kunne kanskje hoppet opp et hakk på RAMen og valgt et sett med litt høyere hastighet (PC2-8000 f.eks disse). Regner med du har kabinett siden du ikke skriver det opp her? Syns oppsettet ser bra ut, jeg. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Ja kabinett har jeg. Er det egentlig noen store ytelse forskjeller fra 32 og 64 bit? Det er kanskje ikke så mange problemer med 64 bit, men er nok enda mindre problemer med 32 bit. Vil vite om det egentlig er verdt det å velge 64 bit. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg trekker forresten tilbake det med RAMen. Du trenger ikke så rask, med mindre du skal overklokke. Du får full utnyttelse av RAMen din med 64 bit. I tillegg er det greit i tunge operasjoner og visstnok i spill. http://www.dinside.no/php/art.php?id=370695. Litt gammel artikkel, men er verdt å lese. Det med at drivere ikke støtter 64 bit stemmer vel ikke lenger, kanskje for halvannet år siden, men ikke nå. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Hm tror jeg vil vurdere å kjøpe den rammen du anbefalte skal jo overklokke, og det var jo bare litt over hundre kroner ekstra for den rammen. Vista Home Premium 64 bit OEM kostet jo heller ikke for mye, tror ikke jeg trenger Ultimate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå