Gå til innhold

Trenger tips! Er ute etter Full-HD flatskjerm, ~40", uten intern tuner/dekoder, uten interne høytalere, kun bilde


Anbefalte innlegg

Finnes det noe slikt, og isåfall, hva kalles det? Virker som det er helt umulig å skaffe seg en helt kurant skjerm uten en masse ekstra dill og dall jeg ikke trenger. Vil det medføre ekstra kostnader når jeg frasier meg goder som ellers vil vært regnet som standardutstyr? Det er jo ganske typisk...

 

Mange takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mhm, var det jeg trodde.. Evt en med avtagbar høytaler. Hvilke merker er det som leverer det? Pioneer?

 

Er litt kjedelig mener jeg. Er få som har intern mediespiller i skjermen sin, intern spillekonsoll, internt mediacenter og surroundreceiver osv, forstår ikke helt hvorfor tuner/dekoder og stereolyd skal være internt, spesielt nå som det ikke er nødvendig lenger :S

Lenke til kommentar

Det er jo nok av produsenter som har skjulte høytalere i TV-apparatene sine. Ser ikke helt poenget med å fjerne høytalerne helt..? Er jo dumt å måtte ha stereoen på for å ha lyd.

Du kan jo uansett koble TVen til stereoen.

 

Sjekk Samsung og Philips, de har skjulte høytalere.

 

Du kan jo se det på en annen måte, hvorfor skal man ha alt eksternt i forskjellige bokser når man kan ha alt i samme boksen. Kjøper du fortsatt mobiltelefoner som du kun kan ringe med?

Lenke til kommentar

Greia er vel at det ikke vil bli brukt, siden jeg har ekstern dekoder osv, og alt kobles opp mot den eksterne lydenheten.. Men som sagt er det kun estetisk, handler om "feelingen". I mobiltelefoner får man alt i et, blir litt annerledes når det er snakk om å kun motta TV-signaler og spille av stereolyd, jeg mener det burde kunne velges vekk til en billigere pris. Om det hadde vært snakk om en intern DVD-spiller som aldri blir brukt, og som i tillegg ikke er like god som den eksterne, hadde det kanskje vært mer forståelig? Det er nok en sak ytterst få bryr seg om, det er jeg klar over. Oppfordring til skjermprodusentene fra meg! :)

Lenke til kommentar
Greia er vel at det ikke vil bli brukt, siden jeg har ekstern dekoder osv, og alt kobles opp mot den eksterne lydenheten.. Men som sagt er det kun estetisk, handler om "feelingen". I mobiltelefoner får man alt i et, blir litt annerledes når det er snakk om å kun motta TV-signaler og spille av stereolyd, jeg mener det burde kunne velges vekk til en billigere pris. Om det hadde vært snakk om en intern DVD-spiller som aldri blir brukt, og som i tillegg ikke er like god som den eksterne, hadde det kanskje vært mer forståelig? Det er nok en sak ytterst få bryr seg om, det er jeg klar over. Oppfordring til skjermprodusentene fra meg! :)

Der svarer du nok desverre på ditt eget spørsmål. Det er nok ytterst få som vil ha en TV uten lyd så det vil nok med andre ord mest sannsynlig være dyrere å lage en ny TV uten høytalere enn å la alle kjøpe den med lyd.

De høytalerne og decoderne som sitter i TVer kan jeg ikke tro koster veldig mye. Det er vel stort sett veldig billige komponenter. Fjerner du disse så tror jeg ikke TVen ville blitt mange kronene billigere.

Lenke til kommentar

Sjekket dette for et år siden. Monitorer koster for mye og har for dårlige data. Kan jo ha skjed noe siden jeg sjekket.

 

Vær obs på at bildebehandlingen i en del nye tv bruker litt tid. Dermed blir det behov for å forsinke lyden tilsvarende. Om ikke vil lyden komme noen 100deler før bildet. Slitsomt i lengden...

Lenke til kommentar
elg: Jo, forstår det, men de er der jo fortsatt!

 

aron: Mener du at signalene bør gå gjennom skjermen for å ikke bli off-sync? Eller er det bare snakk om ved oppstart og input skifte?

 

Jepp! På en del tv med avansert bildebehandling forsinkes bildet og lyden bør derfor gå igjennom tv for ikke å bli off-sync..

Du finner forsåvidt ut av dette ganske fort, om det gjelder din tv..

Endret av aron
Lenke til kommentar
Ok, det hadde jeg ingen aning om :) Har du tips til hva jeg bør se etter i en ny skjerm for å unngå det? Betyr det at man kan få delay mellom kontroller og bilde i spill også?

 

Har bare testet Web-tv og tok lyden fra pc´n. lyden var ikke sync da.. Vil tro at spill kan bli et problem....

For meg er bildet viktigst, bruker den til tv, film og nett/pcarbeide.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Pioneer sin 50" har ikke høytalere, men du sparer ikke akkurat penger på den:).

 

Hi-Fi klubben selger NAD lcd tv og heller ikke den har fast monterte høytalere, men den er designet slik at du kan sette på dine egne. Jeg tipper denne er litt billigere hvis du velger bort høytalere. Billedkvaliteten kan jeg ikke helt svare for siden jeg bare har sveipet forbi tv-en i butikken en gang.

 

http://www.hifiklubben.no/files/landingpages/nadtv.html

 

http://www.hifiklubben.no/produkter/bilde/...t_hoeyglans.htm

 

Den er ikke full hd, men det er dette med å gi og ta:)

 

LG sine nye serier har integrerte høytalere man ikke kan se så dette kan også være et alternativ for deg, men kravene du stiller begrenser mulighetene dine så litt underlige er de jo...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...