gxi Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Noen som kjenner til et sted, helst webshop, hvor jeg kan få tak i hele utvalget av Bosch ekstralys? De fleste jeg har funnet selger bare gamle varianter, eller bare et lite utvalg, og aldri de jeg er ute etter. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Thorsov Bilrekvisita har et relativt bra utvalg her i Sarpsborg... Endret 22. juli 2008 av magnusalex Lenke til kommentar
gxi Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Desverre ikke noen Thorshov-butikker her i nærheten. Endret 22. juli 2008 av jonepet Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg kjøpte herfra: http://www.bildeleksperten.no/shop/default...0&arrpos=71 Gode priser, men utvalget er noe begrenset. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg var på Mekonomen og så i går, og de hadde vel 2-3 stykker der såvidt jeg kunne se. Webgreia deres tilsier ikke at de har flere heller. Lenke til kommentar
otis Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Men hvorfor bare Bosch? Hella er jo like bra/ bedre. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Pga. Bosch har noen spesielle lykter som ikke Hella har tilsvarende for. Etter min mening har Hella bare dritt av de som er lovlige, og resten er altså ulovlig å montere uansett. Lenke til kommentar
otis Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Kan de komme med flere enn 1 eksempel? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Nei, jeg er ikke interessert i Hella uansett hvor mye eksempler jeg kommer med. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hvilke Bosch-lykter er det du ser etter? Lenke til kommentar
tiiim Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Hella har bedre hus en bosch (reflekterer lyset på en bedre måte)! sånn er det bare. Sånn er det jo når noen har patent og andre ikke! Uansett, dersom du absoultt MÅÅÅ ha borsch og du nekter å si hvordan formen er så kan jeg anbefalle Navigator. Hadde de på Tahoen lyste kanonbra men en kompis av meg hadde hella Jumbo 320 og disse lyste jo vell så sterkt og langt. mindre lykt/penere lykt samt bedre.. så jeg byttet mine mot slike... men uansett! bosch er et godt kvalitetsmerke på extralys (og mye annet). Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Svenske AMS testet og fant Bosch Big Knick 225 til å være noe bedre enn Navigator. Big Knick er også billigere i innkjøp. Har disse på en Suzuki Jimny og de lyser meget godt sammen med Osram Nightbreaker-pærer. På den annen side er lyktene veldig store og ikke særlig fine å se på. Og hvis Jonepet er ute etter xenonlykter er vel Navigator det eneste alternativet fra Bosch i den større klassen. http://www.automotorsport.se/biltester/2005/0520/052005.pdf Endret 24. juli 2008 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) De to jeg ser på nå er egentlig mest Rallye 175 (de får jeg tak i, men er litt for store etter min mening) og Compass 3000 (finner jeg ikke noen som selger). Både Navigator og "Big Knick" er i praksis ulovlig i Norge. Jeg så litt på et par av xenonvariatene til Bosch, men med priser på rundt 5000kr/stykk, så er ikke det noe å tenke på. I motsetning til Hella sine xenonvarianter (som er billigere), så vil noen av Bosch sine være lovlige. Endret 24. juli 2008 av jonepet Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Compass 3000 er ikke ECE-godkjent heller, så de er vel uaktuelle for deg. Derimot er de nye Navigator halogen med LED-ringer godkjente, selv om de i mine øyne ser ganske harry ut. Endret 25. juli 2008 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Compass 3000 finnes i to varianter, hvor den ene er ECE-godkjent med ref.verdi 20. Navigator har ref.verdi på 37,5 som i praksis gjør dem ulovlig (hvilke biler har <=12.5 originalt?). Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Meca selger den lovlige utgaven av Compass 3000 på nett: http://catalog.meca.se/Catalog.aspx?Catego...tegoryType_ID=6 Lenke til kommentar
gxi Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Hm.. er det meningen at det skal være mulig å kjøpe ting fra MECA på nett? I vertfall finne jeg ingen mulighet for det. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Har sett mer brukervennlige nettbutikker enn det der ja, du får prøve å ringe Meca Norge og spørre: http://www.meca.se/About%20Meca/Contact.aspx Kan egentlig ikke skjønne at noen av de andre butikkene som fører Bosch ikke kan skaffe Compass 3000, de kjøper vel alle fra den samme importøren. Ellers så skal Bilelektro AS være autorisert Bosch Car Service verksted i Bodø. Den tittelen må da være godt for noe. http://bilelektroas.boschcarservice.no/def...partment_id=580 Endret 25. juli 2008 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Compass 3000 finnes i to varianter, hvor den ene er ECE-godkjent med ref.verdi 20. Navigator har ref.verdi på 37,5 som i praksis gjør dem ulovlig (hvilke biler har <=12.5 originalt?). vis du husker at gamle lykter har ref prosent etter den gamle verdien og regner den om så er det et par biler som har det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå