roger2002 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Skal sette opp ett trådløst nettverk hjemme med min stasjonære og min bærbare pc, skal dele en adsl internett tilkobling. Hva trenger jeg egentlig? Den stasjonære ønsker jeg å koble til med kabel, mens jeg vil ha et trådløst pcmcia kort i den bærbare. Jeg ser det finnes noe som heter "Accesspoint", og noe som heter f.eks: " 22Mbps trådløs bredbåndsrouter med innebygd switch". Må jeg ha begge disse to, eller inneholder sistnevnte det jeg behøver? Anbefales det å kjøpe 22Mbps, eller 11Mbps? Ser at prisforskjellene ikke er så store. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Kjoep ett D-Link 520+ PCI kort til den stasjoneare og ett D-Link 650+ til den bearbare og sett dem opp som AD-HOCK. Dvs at du ikke trenger noe AP. (Som aa koble to maskiner sammen med en kryssa kabel) Det fine med D-Link pluss serien er at du faar 44 mbit og ikke 11 som de andre oppererer med Haaper dette halp litt. . Lenke til kommentar
roger2002 Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Det hørtes ut som en grei løsning. Da slipper jeg unna mer "rot" på datarommet også.. Er dette lett å sette opp eller? Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 ja dette er veldig enkelt aa sette opp .. Raader deg aa kjoepe kortene fra statene .. Du faar det VELDIG billig paa ebay i USA, du kan faa helt nye kort for 1/3 av prisen du maa ut med i Norge.. Naar du vinner budet saa ber du dem aa sende pakken som en gave, da slipper du aa betale moms/skatt og annet dritt til staten. Lenke til kommentar
henrik78 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Husk at hvis du velger Bergetuns løsning må du sette den ene maskinen som host for internettforbindelsen. Dette betyr at du må ha denne maskinen på for å komme på nett med den andre. Hvis du velger en løsning med Trådløs Router f.eks Linksys sin modell BEFW11S4 kan du koble de to maskinene rett på nett hver for seg:) Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg ville begynt med min loesning og saa heller oppgradert med en DI-614+ router visst han finner ut at han trenger det (og visst han har penger til det) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Skal sette opp ett trådløst nettverk hjemme med min stasjonære og min bærbare pc, skal dele en adsl internett tilkobling. Hva trenger jeg egentlig? Den stasjonære ønsker jeg å koble til med kabel, mens jeg vil ha et trådløst pcmcia kort i den bærbare. Jeg ser det finnes noe som heter "Accesspoint", og noe som heter f.eks: " 22Mbps trådløs bredbåndsrouter med innebygd switch". Hva du trenger er avhengig av hvilken ADSL-leverandør du bruker. Lenke til kommentar
roger2002 Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg bruker Telenor i dag, men et snarlig bytte er på trappene. Da til NGT eller Tele 2 etter all sannsynlighet. Det ser ut til at jeg kommer til å gå for en 22Mbps Switch/Trådløs base og et pcmcia kort. Skulle tro at dette ihvertfall sikret at ting vil fungere. (PCI løsningen var grei, men har ikke den stasjonære på døgnet rundt) Lenke til kommentar
roger2002 Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg bruker Telenor i dag, men et snarlig bytte er på trappene. Da til NGT eller Tele 2 etter all sannsynlighet. Det ser ut til at jeg kommer til å gå for en 22Mbps Switch/Trådløs base og et pcmcia kort. Skulle tro at dette ihvertfall sikret at ting vil fungere. (PCI løsningen var grei, men har ikke den stasjonære på døgnet rundt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå