hmm Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Hei, jeg sitter her å merker at maskinen er UHYRE treg i spill selvom jeg har AMD 1,33GHz 512MB DDR RAM Ati Radeon 64 MB DDR vivo MSI k7T266 Pro - R fujitsu 7200rpm 20GB disk IBM 7200rpm 40GB 60gxp dette skulle kjøre de fleste spill rimelig bra. men det gjør det altså ikke... jeg har på følelesen av at hardisken henger no jævlig etter... så jeg lurer på følgende. Kan jeg koble hver av ide enhetene 1st dvd-rom 1st cd-brenner 2st hardisker på hver av ide inngangene på hovedkortet... det er jo 4 slike ide innganger på dette hovedkortet. tar bare imot svar av folk som har raid (eller så tror jeg ikke dere vet nok om d) tusen takk for hjelpen! Mvh hmm Lenke til kommentar
Amstel Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Sett hardiskene dine i striping på raidkontrolleren og sett dvd spilleren og cd-brenneren som hver sin master på ide kontrolleren... ellers kan det være driverene som gjør disken din treig... oppdater til siste version av promise driverene. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Åssen har du tenkt at han skal kunne kjøre raid 0 med en 20gb fra fujitsu og en 40gb fra ibm? han vil jo miste 20 gb.... Lenke til kommentar
Silence Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 ...er ikke så mye det at han mister 20GB, men snarere det at det ikke er *like* disker som kan skape problemer. Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Du kan fint setja alle ide enhetene som master på kvar sin ide kontroller.. Du _treng_ jo ikkje setja opp RAID sjølvom du har 2hd'ar på RAID kontrolleren... Om du vil setja opp RAID 0 uansett vil den minste og tregaste disken vera grensa for størrelsen og hastigheten på RAID 0 området... (logisk nok?) nai uff.. eg har jo ikkje RAID sjøl så eg vett vel ikkje ka eg snakke om :razz: (får det forhåpentligvis i kveld, må berre ein tur innom posten først :->) Lenke til kommentar
oSTiss Skrevet 30. september 2001 Del Skrevet 30. september 2001 System: P3 800@1000mhz 384MB RAM Gainw-GF2 pro Abit BX-133 raid HK IBM 45GB 7200rpm Western Digital 40GB 7200RPM Western Digital 20GB 7200RPM Aopen dvd Mitsumi brenner -Jeg kjører raid med 40gb og 45gb(*) begge som "Master"(cabelselect if single) på mine 2 IDE Raid(ata100) enheter(controller) :smile: -Dvd og brenner står som master på mine 2 IDE (ata33) enheter(controller) :smile: Så svaret på "Kan jeg koble hver av ide enhetene 1st dvd-rom 1st cd-brenner 2st hardisker" JA!!! Dette er vel den opptimale løsningen...? Taper jeg mye med å sette begge diskene på samme ide kabel? som master slave? fortsatt som raid seff! *Info : Som dere ser av opsettet mitt så mister jeg da 5gb ;( Men hvis man bruker Win2000 kan man med Disk Managment lage en Dynamisk disk av disse 5 gb. Da får man en partisjon på 5gb som da BARE win 2000 kan lese.! Lenke til kommentar
el-loco Skrevet 30. september 2001 Del Skrevet 30. september 2001 Quote: Taper jeg mye med å sette begge diskene på samme ide kabel? som master slave? fortsatt som raid seff! Jepp. du kan kjøre raid0 med 1 x 100gb + 1 x 4200rpm 10gb om du vil, men arrayet er alltid like stort som 2x den minste disken (i raid0) og like tregt som den tregeste disken i arrayet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå