ICE76 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Skal tottal renovere ett gammelt stort hus og trenger i den forbindelse ett tegneprogram for å legge inn ønsker / drømmer for å presentere for de innvilverte. Er det noen tips til ett slik tegne program i Linux? Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Gimp er gnu's svar paa photoshop, funksjonsmessig. Krita er mer et program i samme gate som Corel Painter. Sjekk ut begge to. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Gimp & Co. er vel mer beregnet for foto. Inkscape er kanskje mer passende. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Vektorgrafikk egner seg definitivt bedre til slike oppgaver enn bitmap-grafikk. Inkscape og Xara Xtreme er vel de to programmene jeg har brukt mest. Sistnevnte har også finnes i Windows-utgave i årevis, og har vel vært mitt favoritt tegneprogram gjennom tidene, og spesielt til enkle og kjappe oppgaver så gruser det tungvektere som Adobe Illustrator osv. Trenger du derimot mer presisjon kan du bruke et CAD-program isteden, men disse har også typisk en høyere læringskurve. Dessverre er jeg ikke helt oppdatert på frie CAD-programmer til Linux. Endret 23. juli 2008 av Langbein Lenke til kommentar
ICE76 Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Humm.... Xara Xtreme virker som ett veldig bra alternativ så langt til tross for at jeg er veldig "grønn" på både tegneprogramer og Linux. Sukk, hadde det bare vært så enkelt som Mulle Mekk bygger Hus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå