Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tenker på klesstilen - overfladisk?


Anbefalte innlegg

Jeg er relativt opptatt av klær og utseende. Jeg er ikke noen ordentlig moteløve men jeg liker å bruke litt tid på sånn jeg ser ut. Som de aller fleste jenter, og kanskje gutter gjør. Greia er at kjæresten min, han har for å si det rett ut, dårlig klesstil. Han gjør egentlig ingen ting med utseendet sitt. Jeg synes han er veldig pen, men ja; han gjør ikke noe med utseendet sitt. Jeg bryr meg jo ikke så mye om det, men når vi går ute blandt folk så tar jeg meg i å tenke litt på det.

Off, føler meg overfladisk når jeg tenker slik. Hallo, jeg forelsker meg ikke i folk pga klesstil. Men jeg vet han har potensiale til å være en skikkelig hunk, og jeg lager jo meg ofte litt ekstra til for hans del, og jeg liker å vite at folk gjør det samme for meg.

 

Er det utrolig dumt av meg å drive å tenke sånn? Jeg kan jo ikke akkurat gjøre så mye med det heller. Han har jo gått gjennom den verste perioden med uten å bli påvirket av "slik skal du kle deg"-ungdomspress uten å ha endret noe på det ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange av oss gutter trenger bare et lite dytt i riktig retning. Gjør some Alinoe sier, og faller det i smak hos han vil han snart kjøpe lignende klær selv.

 

Noen av oss har absolutt null peiling på klær..

Eg hyrte innn kjøpehjelp når eg var rundt 23. Det virka bra. Fikk liksom andre kler enn svarte og kvitt.

 

Ellers så har x'en og andre forklart meg kva som er fint, og kva farger som passer på meg.

Så kjøp noe du menr han passer/vær med når han trenger nye klær.

Lenke til kommentar

Fleste gutter trenger et seriøst spark i ræva. I mitt forrige forhold så spurte jeg rett ut om hun kunne hjelpe meg med å se bedre ut når vi gikk ut. Så da var det shopping, ansiktsmasker, peeling og gudene vet hva alt det der heter. Jeg så i alle fall bedre ut, det skal sies :)

 

Så med andre ord, snakk med han om det. Jeg satt i alle fall utrolig stor pris på det. Dessuten er det morsomt med litt forvandling i hverdagen. Det er ikke det at man skal forandre personen, men heller å framheve den naturlige skjønnheten som det så fint heter :)

 

Jeg føler jeg klarer se hva som ser noenlunde bra ut og hva som ikke ser helt bra ut. Men man tenker gjerne ikke ofte det som seg selv (spesielt ikke gutter). Finner vi noe vi syns selv ser ok ut, så har vi for vane å bare bruke dette. En av mine gode venner er homofil og jobber med klær og mote. Han har virkelig peil, både for jenter og gutter og hva som passer deg som person. Så jeg shopper som regel bare klær osv sammen med han. Det blir litt som min egen homsepatrulje i hverdagen :D

Endret av thaislap
Lenke til kommentar

Er også jenter som skal prakke på gutter en stil de ikke vil ha, og da kan det være at gutten allerede hadde en kurant klesstil.

 

Hos oss merker jeg stadig press om å kle meg eldst mulig, men hvis det er noe som heter objektivitet her så har jeg bedre smak enn henne, og pleier derfor å følge min egen vilje.

Lenke til kommentar

Syntes ikke at du er overfladisk, selvfølgelig vil du at gutten din skal se sitt beste ut, det forstår jeg ;) Kanskje han driter i hvordan han kler seg, fordi han føler at han ikke trenger å "imponere" deg lenger, siden dere er kjærester - eller kanskje han alltid har vært sånn?

Lenke til kommentar

Personlig driter jeg litt i hvordan jeg ser ut. Skal begynne på videregående til høsten, og når jeg ser tilbake på mine 3 år på ungdomsskolen tenker jeg at jeg kanskje skulle kledd meg litt bedre. Jeg har f.eks. aldri brukt voks i håret, selv om folk sier jeg ser fucka ut på håret^^ Har gitt blanke faen egentlig, og tenkt at "dette er meg, live with it, gidder ikke bruke en halvtime hver morgen foran speilet. jentene får like meg som jeg er"

 

Skal også sies at jeg jo seff ser over hva jeg går med, og har alltid hatt sånn halv langt hår som det er vanskelig å gøjre noe med. Klippet meg kort nå i ferien, og har begynt å bruke voks; merker at jeg kan venne meg til det og det ser faktisk bedre ut.

 

Jeg personlig hadde elsket om kjæresten min sa ifra om hva som kunne forbedres. Men går en grense mellom tips og fornærmelser/ordre, og at hun ja kan virke overfladisk.

Lenke til kommentar

Wow, nå må jeg si at jeg ble svært glad for svarene deres! Trodde jeg skulle bli nedhakka av folk som har svære fordommer mot kontrollfreak-jenter som prøver å presse guttene sine til alskens rart.

 

Bare for å si det sånn; han har ikke en spesiell stil som jeg ikke liker, som han liker. Han har ikke stil, bare tar på seg det mora kjøper til ham ^^

 

Vi har allerede tullet en del med at han går ofte i Devold-trøyer, og i dag hadde han på seg ei finere t-skjorte, og sa "Se, jeg har ikke på meg devold-trøye" og så svarte jeg "flink gutt ;P"

Så hvis jeg bare fortsetter å gi han masse komplimenter om de klærne jeg liker, og kanskje komplimentere guttevennene våre i ny og ne hvis de har et spesielt fint plagg? Så skjønner han kanskje at jeg bryr meg litt om klær :p

Jeg tror ikke jeg skal si noe rett ut enda om det, fordi vi har vært sammen så utrolig kort. Men får gjøre slike småting i begynnelsen, og så kanskje si det til han ordentlig etterhvert :)

 

Tusen hjertelig for svarene iallefall!

Lenke til kommentar

Det virka smart ;) Si det en gang i blant, så tar han kanskje hintet og forstår hvordan klær du liker på han. Hva med å bli han med å shoppe? Da får han veldig mye forslag om hva du liker, antar at du har en ganske alminnelig stil - som jenter i din alder har. Antar at han kjenner deg ganske godt? Eller er jeg helt på jordet kanskje, anyway.. Han burde da skjønne at du er ganske glad i klær, siden du nevner i første tråd at du er opptatt av klær, burde han vel også se at du ikke bare putter på deg hva som helst før du stepper ut av hus-døra om morgenen ;)

 

 

Gi det litt tid, for alt jeg vet kanskje dere er veldig unge, blir nok bedre med årene skal du se... Gratulerer med å få han du er glad i, deilig følelse ;)

Lenke til kommentar

Tusen takk!

Han kjenner meg ganske godt, for vi har vært venner lenge:)

Jeg vet ikke om å være med han å shoppe blir så lett, for han hater å shoppe, gjør det aldri, kun når mora hans drar ham med seg for å kjøpe noe nytt.

 

Jeg er forresten 16 og han er 17, så vi er jo ganske så unge. Likevel tør jeg å påstå at vi begge er ganske modne, rolige og fornuftige for alderen :)

Lenke til kommentar

Dra han med på en handletur når han har fått lønning, så kan du alltids friste han med belønning i prøverommet :new_woot:

Jeg synes det er "viktig" at man gjør en innsats for å se bra ut for sin bedre halvdel. Ingen vil være sammen med noen som "driter i det" fordi man er sammen.

Lenke til kommentar

Det kan kjøpe å bare peke i butikkvinduene når dere går forbi; "Den var fin" - "Den hadde du kledd" osv

 

Du kan også kjøpe noe til han som nevnes i tråden her. Det gjorde exen til meg, jeg tok fort hintet og har byttet ut store deler av min någet kjedelige garderobe med noe som både kler meg og fremmer meg og min personlighet. Alt man trenger er et dytt i ræva :D

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...