Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert OS

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøver å få til PCen til lillebroren min.

For en stund siden ville den ikke starte windows i det hele tatt. Hverken vanlig eller sikkermodus. Prøvde alt tenkelig og endte alltid opp med svart skjerm og en blinkende _ oppe i venstre hjørnet like etter boot.

Jeg starter maskinen og venter til Post bildet går bort. Trykker på enter for å boote fra OS CD/DVDen. Kommer en blå skjerm der det står div drivere etc som legges inn. Jobber en liten stund med det før skjermen blir svart og viser en _ oppe i venstre hjørne. PCen vil ikke reagere på ctrl+alt+del eller noe.

Har prøvd å formatere harddisken og alle partisjonene men sliter fremdeles med å komme forbi den blinkende understreken.

Har prøvd mange varianter av Win2k og XP, ekte og uekte med samme resultat.

Memtest fant ingen feil.

Noen som vet hva det kan være? Er gått tom for ideer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en IDE disk.

Hovedkortet er et Asus A7N8X-VM (micro atx) med en AMD XP2500+ etc.

Harddisken er en Western Digital 120GiB.

Bruker et litt eldre ATI Radeon 9800 skjermkort.

Prøvde nettopp å bruke onboard skjermkortet men endre opp med samme problem.

Lenke til kommentar

Er ingenting annet enn det mest nødvendige i maskinen. Det er et micro atx kabinett med 1 harddisk, 1 dvdspiller/brenner, 1 skjermkort agp (prøvd med bare det interne), 2 minnebrikker (prøvd en og en).

Prøvde å koble fra harddisk nå og opplevde akuratt samme problemet. Ser ut som maskina stopper før den søker etter operativ system.

Jeg får starta installasjon av operativ system, men etter første delen stopper den på samme måten.

Det merkelige synest jeg var at samme delen fikk jeg kjørt uten harddisk. :dontgetit:

Har fikset mange pcer i min tid, men dette skjønner jeg ikke bæret av.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...