Gå til innhold

Skal om en stund kjøpe en ny gamer-pc. Men hva synes dere om delene jeg har valgt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville ogsaa valgt HD4870. Men hvis du velger 9800gtx, gaa for et billigere. 900 kr aa spare her ;)

 

Men hvilken HD4870 mener du? Er det Sapphire Radeon HD 4870?

 

@lovvig

 

Hvorfor skal jeg ikke velge Twelve Hundred da? Men du har kanskje litt rett med at jeg heller burde velge Nine Hundred. Det jeg er bekymret for Twelve er: Vekten. Bare kabinettet i seg selv veier 14.5 kilo :S Og det blir enda mer med alle komponentene inni. Og jeg tror kanskje at jeg kommer til og ha masse ledig plass inni Twelve.

 

Men her er lista: Clicky

 

Er litt bekymra for vekten på Twelve.. Tror den kan bli ganske tung for en 13-åring som meg når jeg skal bære den inn på LAN. Da nesten bare kabinettet veier 15-16 kilo (med komponentene inni)

 

Nine hundred er jo lett i forhold. Er litt usikker :\

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar

Sapphire Radeon HD 4870 er et HD 4870 kort fraprodusenten Sapphire Radeon.

 

Masse ledig plass foerer til bedre luftsirkulasjon som foerer til lavere temperatur. Gir ogsaa gode muligheter for utvidelse.

 

Hvis du ikke baerer pcen under armen til der du skal ha LAN burde det gaa greit.

 

Bare aa finne frem vektene

zeq

Lenke til kommentar
Du trenger ikke så stort kabinett som Twelve Hundred. Gå for Nine Hundred.

 

Har på følelsen du har rett der Knewt. For viss jeg kjøper Twelve tror jeg at jeg kommer itl og sitte igjen med drit mye ledig plass i kabinettet, noe som blir unødvendig :)

Og jeg tror at Nine Hundred ikke bråker så mye som Twelve, viss jeg tar rett (?). Og det er jo en fordel :D

 

@zeq93

 

Ja.. Men jeg kommer jo sikkert til og sitte igjen med et kabinett som er altfor svært til meg. Må jo nesten kjøre kabinettet til LAN-et med trillebår. Skal jo ha med skjerm, mat, sovepose og hele pakka :\ Og Twelve hundred veier jo en del synes jeg...

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327440

 

denne vifta kanskje? har den selv, har ikke sjekket hvor bra den kjøler i forhold til standardvifta, men den ser tøff ut :p

 

ville valgt en skjerm med lavere responstid og høyere kontrast hadde jeg vært deg :)

 

For mitt bruk gjør det ikke meg noe om skjermen har høy responstid.. Fordi jeg er vant til at min PC som jeg bruker nå (den begynner og bli gammel og dårlig) den bruker nesten 15 sek på og respondere. Men konstrasten har kanskje litt og si?

Konstrast er vel hvor lys\mørk skjermen er, right(?)

Lenke til kommentar
For mitt bruk gjør det ikke meg noe om skjermen har høy responstid.. Fordi jeg er vant til at min PC som jeg bruker nå (den begynner og bli gammel og dårlig) den bruker nesten 15 sek på og respondere. Men konstrasten har kanskje litt og si?

Konstrast er vel hvor lys\mørk skjermen er, right(?)

 

ja, har med hvor stor forskjell skjermen klarer å vise mørke/lyse pixler...så en skjerm med høy kontrast gir mer riktig bilde på en måte, og det blir finere å se på :)

Lenke til kommentar
Selv om Twelve Hundred er større og gir bedre luftgjennomstrømming, er ikke Nine Hundred dårlig på kjøling. Er en fordel at det ikke er så stort kabinett når man skal mye på LAN. Er ikke så kjekt hvis man må gå, og ikke kan bli kjørt, f.eks.

 

Men heldigvis: Jeg kan bli kjørt, og det er fordi det bare er 2 LAN hvert år der jeg bor, så jeg drar ikke ofte xD Men tror det blir bedre med Nine Hundred uansett :) Men trenger jeg en ekstra vifte (Cpu-vifte) når man har så mange vifter i Nine Hundred?

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...