romanfish Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hei alle sammen! Jeg har i det siste fått øynene oppe for trening og kosthold og ønsker å gjøre noe med vekten min. Jeg er 20 år, veier 116 kg, er 181 cm høy, altså kraftig gromkar. Jeg er medlem på 3T i Trondheim, men som jeg har gjort i alle år, så står jeg som regel på betalingslista istedet for å faktisk bruke gymmen. Det som er mest interessant for meg, er å gå ned til en vekt jeg føler meg komfortabel med og jeg har som første mål satt å bekke under 100 kg, noe jeg vil tro er fornuftig som et førstemål. Deretter tippe under 90, men den tid den glede. Jeg har altså noen spørsmål og de lyder som følger: - Det jeg anser som mitt største hider er motivasjon. Jeg er ny mht å fylle dagen med fysisk aktivitet annet enn å gå til bussen, noe jeg har i det siste gjort noe med. Jeg har begynt å gå til og fra jobb (ca 40 min hver vei) og tatt meg noen løpeturer. Det som er det største problemet der er kontinuitetsmotivasjonen. Jeg kan begynne å trene, også går det 1 - 2 uker også dabber det helt av. Jeg har ennå ikke funnet et fornuftig mønster som passer meg 100% mht dager av uken man trener. Så hvordan finner man den riktige motivasjonen og hva må til for å holde på kontinuiteten? - Kosthold. Jeg spiser sjeldent dårlig mat (bortsett fra lunsj) - mye frukt og grønnsaker, men i konsultasjon med lege så har jeg visst treg forbrenning, noe jeg ikke skal se på som et stort hinder. En vanlig dag med mat ser slik ut på en god dag: - 1 skål med havregryn +rosiner +melk til frokost. - Lunsj (her kommer'n...) Bigbite - Mellommåltid gjerne noe frukt - Middag består som regel av fiskepudding, grønnsaker, kanskje kyllingfilet - Kveldsmat senest 22:00 samme som frokost Spørsmål lyder da som føler: Hvordan oppnå en kostholdsplan som passer meg og vekten min, samt økonomien 100% ? I tillegg så har jeg hørt at det er lurt å ha en treningspartner, så om noen som virkelig har peiling i Trondheim som trener på 3T har lyst til å utfordre seg på å hjelpe litt til, så ikke nøl med å sende PM. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå